|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vårt er i tre deler og vi har kjøpt tilhørende bag ... Det er ikke snakk om å få igjen glidlåsen ... Finnes det en optimal rekkefølge og Tetrismetode?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi bruker også pappesken det kom i. Bruker litt tid på å få grene lagt ned slik at det blir mindre omfangsrikt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi har ett som er "når vi leier leilighet på fjellet-tre", det stapper vi inn i esken det kom i. Og surrer rundt et bånd. Det andre vi bruker hvert år skviser vi inn i en sånn juletrepose, men jeg måtte legge meg på treet for å få igjen posen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Samme problem, håper løsningen her ligger i hodet til mannen. Da vi tok det ned fra loftet var nemlig glidelåsen igjen. Dvs at vi fikk det til i fjor.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Jeg har tenkt å ligge på det.
|
|
|
#10 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi lagrer det i esken, eske er åpen. Lagres på toppen av noen hyller i garasjen.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Mike forøddre oppbevarer det visst ferisg oppslått i ei bod.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vår skal ned i en pappeske og hvert år er jeg overbevist om at det enten er feil kasse, eller at kassen krympet i løpet av julen. Tror vi knakk koden i år: den store bunnen på en side, den mellomstore på den andre siden med "bena/stammen mot hverandre, så legges toppen i midten av dem. Ordentlig tetris og gaffateip er gull.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi har ikke plass til å ha det oppslått. Og posedritten har ikke plass til to ved siden av hverandre. Jeg pøvde å ligge på, men det gikk ikke likevel. Om jeg gidder skal jeg snu om slik at grenene ikke spriker mot glidlåsåpningen ... Vi har ikke plass i boden heller egentlig, men den må nå inn et sted. Garasjen er for støvete. Alt som er der blir veldig skittent.
|
|
|
#17 |
|
Glad
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Fasiten ble: nederste og øverste del først i posen. Den øverste stappet inn i en ende av posen. Så den lange mellomdelen på toppen. Noen gloser fra mannen mens han presset posen sammen med beina og fikk dratt sammen glidelåsen. Klart for loftet.
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?
|
|
|
#20 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Jeg har mitt tre i en litt for liten pose der glidelåsen ikke går igjen. Men klarer å skvise de to delene sammen og bære posen på loftet.
|
![]() |
|
|