|
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Hjelp meg å tenke ny bilHar tenkt tanken på ny bil i noen år, men så har jeg fått flikka på den kjære Saab'en min gang etter gang.
![]() |
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilLikte veldig godt Toyota Lexus. Men om det er billig vedlikehold vet jeg ikke.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 17-04-25 kl 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilVi har en Mazda 6 fra 2013 tror jeg, den er god å kjøre og har vært billig i drift. Vår er manuell, men den finnes jo i automat også. Eneste vi har gjort er å bytte bremseklosser tror jeg, pluss et par småting som gikk på garanti når den var ny. Den har ikke gått så mye de siste par årene, for vi bruker stort sett elbilen, men tror den har gått rundt 120000 til sammen eller noe, og fortsatt veldig fornøyd. For tiden lever den mest som øvelseskjørebil til kidsa, men går som en klokke. Vet ikke hvor mange hestekrefter den har, men er nok for meg hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilVi har vært veldig fornøyde med både Toyota og Passat Begge er mulig å få som 4x med automat og de har god baggasjeplass. Vi har også hatt outlander som leiebil noen ganger nordpå og den var fin på vinterføre.og alle har god baggasjeplass.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilTenker du el eller fossil? For nyere biler så er el fort mer økonomisk enn fossil, om man ser livsløp på det.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilVi har en slik, Polyanna, og jeg elsker den. 😁 veldig god på vinterføre, og lading koster ikke stort. God plass til voksne i baksetet, og vi får fint med hundebur + masse bagasje da det trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilHar kikka på en sånn ja, Polyanna.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bil
Hadde kikket på begge. Trenger du virkelig stor bil?
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilJeg har jo nettopp hatt 1000 biltråder her, og prøvekjørte Elroq. Om jeg ville hatt en større bil enn den jeg kjøpte, hadde jeg gått for den. Jeg lurer som millact også på om du egentlig trenger en veldig stor bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilKan en sånn avhjelpe på behovet for av og til større bagasjerom?
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilEnig med Star, stor bil er fint. Får menn spørsmål om de trenger så stor bil? Har til gode å høre det, selv har jeg fått spørsmål om det flere ganger. "Du skulle jo hatt deg en liten billig bil"... Nei, hvorfor skulle jeg det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
I mål
|
Dette synes jeg er veldig rart og jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg er vant til at det både stilles spørsmålstegn ved om man trenger bil i det hele tatt, om man trenger to biler og om man trenger en stor eller liten bil. Uansett kjønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilEn mindre bil har jo et vesentlig mindre fotavtrykk, så jeg syns ikke det er rart å tenke «så liten man kan klare seg med».
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilJeg har Enyaq og er veldig fornøyd med den, så om helelektrisk er et alternativ så anbefaler jeg den.
![]() |
#18 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilLiten bil for bytrafikk er helt fint, men utenfor byene og hvor man potensielt kjører mer så tenker jeg at biler større enn yaris er å foretrekke.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilJeg tenker egentlig at noe mindre nyere bil er sikrere enn elgammel stor bil?
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
Enyaq er en stor bil i mitt hode.
![]() |
|
|