|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å kjøpe hus i et annet europeisk landDette er kun tankespinn, men jeg drømmer… |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landSpania er vel ganske trygt ref mange har feriebolig der. Men jeg kan ikke regelverket.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landJeg var i Portugal i fjor, og møtte mange europeere fra andre land. En tysker sa at Portugal er veldig lett for utlendinger å kjøpe bolig i, og visstnok mye lettere enn Spania.
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk land
Nå var det visst ikke aktuelt likevel, men jeg antar at det kan være mye lettere for en utlending innenfor EU - enn utenfor. Som vi i Norge jo er.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landSpania er ikke enkelt |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landVi slo det fra oss. Jo flere nordmenn jo bedre sjans for agenter som handler på vegne av utenlandske boligeiere. Det er særlig forhold til reguleringer og feil på vann og strøm. I tillegg er det lokal og nasjonal lovgivning og regler, som skatter og bruke av gass. I Italia er det vanskelig for turister å registrere bil, må ha nasjonal ID. Ikke lov å bruke utenlandsk i mer enn 90 dager. Utleie er regulert i noen land. Jeg synes det ble svært vanskelig, og mer enn hva jeg er villig til å bruke på ferie.
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landEgentlig litt godt å høre, Lavender. Vi er altfor glad i å reise ulike steder til at det er realistisk å eie noe i tillegg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landJeg har kjøpt ( og solgt) eiendom i 3 ulike land, Norge, Nederland og Spania. Jeg vil si at byråkratiet i Spania og Nederland er ganske likt, og byråkratiet er økende i alle 3 land.
|
|
|
|
#10 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å kjøpe hus i et annet europeisk landJeg har også hatt den drømmen, men så ser jeg hva det faktisk koster å eie noe i utlandet og å holde det vedlike. Eller ansvaret hvis det blir uvær / flom / jordskjelv osv.
|
![]() |
|
|