Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liker du pynt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-25, 17:58   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Liker du pynt?

Jeg har begynt å pynte bittelitt til jul i dag, men har ikke tatt fram mange tingene. Men - det blir så «rotete» med julepynt, og hele stua blir feil for meg.
Jeg er i utgangspunktet ikke glad i pynt, men har lysestaker og friske blomster framme hele tiden. Men all annen pynt, blir bare…. feil.

Hva med deg?

Sist redigert av Musemus : 30-11-25 kl 19:04.
Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 18:05   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du pynt?

Ja, fint med pynt. Men lasser ikke på med nisser akkurat. Mulig du hadde syntes at stua mi er rotete.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 18:20   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, fint med pynt. Men lasser ikke på med nisser akkurat. Mulig du hadde syntes at stua mi er rotete.

Absolutt ikke! Jeg syns det er veldig hyggelig med både pynt (og rot) i andres hus, og skulle ønske jeg taklet det selv hjemme.

Gammel 30-11-25, 18:22   #4
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Og en annen ting - jeg gruer meg til å sette opp juletreet, for da blir det enda mer rot for meg.

Gammel 30-11-25, 18:25   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg likar pynt, trur eg kunne budd i huset til Mari Maurstad så lenge eg ikkje hadde ansvar for støvtørking.

Kombinasjonen pynt og rot, som det blir her (type lysestake, fin skål, unbrako, magasin og skolisser i skjønn forening), finn eg derimot mindre tiltalande.

Gammel 30-11-25, 18:33   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julepynt er alt annet enn rot, det er kun kos. Vi fjerner de tingene vi ellers pynter med når vi tar opp julepynten, det får hvile i eskene julepynten ellers ligger i. For første gang, av ulike grunner, har vi begynt å pynte i dag. Har tidligere ventet til siste helga før jul. Det er noe med (nå er det mye jeg ikke forteller også) hvorfor vente lengst mulig med noe som gleder meg så?

Gammel 30-11-25, 18:07   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Litt bare.

Gammel 30-11-25, 18:15   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det godt, men liker også godt følelsen når alt forsvinner i januar. Jeg tror jeg generelt bare liker forandring.

Gammel 30-11-25, 18:25   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julepynt er greit nok, men juletreet synes jeg er skikkelig rotete. Og koselig også da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 18:32   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke til vanlig, det aller meste jeg har stående framme har en funksjon, ut over det å pynte opp. Men estetikken i det har likevel stor betydning for meg, så jeg omgir meg vare med ting jeg liker utseendet på, selv om det er bruksting.

Til jul liker jeg pynt. Og jeg liker kontrasten og endringen, som gjør julen så spesiell. Det skal være stor forskjell på julen og resten av året, huser skal være litt forvandlet akkurat da.

Gammel 01-12-25, 17:35   #11
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ikke til vanlig, det aller meste jeg har stående framme har en funksjon, ut over det å pynte opp. Men estetikken i det har likevel stor betydning for meg, så jeg omgir meg vare med ting jeg liker utseendet på, selv om det er bruksting.

Til jul liker jeg pynt. Og jeg liker kontrasten og endringen, som gjør julen så spesiell. Det skal være stor forskjell på julen og resten av året, huser skal være litt forvandlet akkurat da.

Jeg får ikke til å si det på en bedre måte enn My, så da bare signerer jeg dette.

Når det gjelder julepynt, så har jeg ikke nøyd med meg å ta frem bittelitt julepynt. Her pyntes det for fulle mugger fra 1. desember. Det eneste som gjenstår er juletreet, som vi normalt setter opp den 15. Jeg er HELT ferdig med julen 1. nyttårsdag. Da er det tilbake til rene flater, som Tjorven så fint beskrev det. Men det er også derfor jeg nyter julen hele desember.

Gammel 30-11-25, 18:44   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg liker pynt. Men mulig vi legger forskjellige meninger hva som er pynt i interiøret, for meg kan det være en dekorativ stor urne i et hjørne, mange småting i hyller som har betydning for oss.

Mye dekorativt som står rundt omkring hos oss.

Jeg pynter med duker, stearinlys, lamper og figurer/stentøy.

Gammel 30-11-25, 19:58   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Juletre 1.desember skjer ikke her i huset, for å si det sånn. Har veldig lite pynt til vanlig, kunne egentlig likt å hatt litt mer, men har litt dårlig med plass til å plassere det. Julepynt utover lys i vinduet og adventsstake kommer ikke før rundt 20.desember, og det er en fryd å pakke det ned rett over nyttår.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 20:06   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så veldig pyntete, nei, men liker å ha noen få ting. Megleren som skulle selge huset mitt i høst, anbefalte stylist, fordi «det ser ut som det bor en kvinnelig ingeniør her». (Hun presiserte at hun mente det var pent her, men funksjonelt og ikke spesielt mye pynt.)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-25, 20:12   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker pynt. Hos oss blir det også blandet med rot, og det liker jeg ikke. Jeg bytter litt på type pynt etter årstidene. Lysestaker om vinteren og blomstrer om sommeren. Jeg liker å pynte til jul. Vi har masse pynt med minner, jeg liker ekstra godt pynt som betyr noe for meg. Det er minner fra reiser, gaver, ting ungene laget som små osv.

Gammel 30-11-25, 20:13   #16
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ikke så veldig pyntete, nei, men liker å ha noen få ting. Megleren som skulle selge huset mitt i høst, anbefalte stylist, fordi «det ser ut som det bor en kvinnelig ingeniør her». (Hun presiserte at hun mente det var pent her, men funksjonelt og ikke spesielt mye pynt.)

Gammel 01-12-25, 00:26   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt pynt til vanlig, mye til jul!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-25, 09:48   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ikke så mye pynt til daglig, men til jul kommer alt fram av ungenes produksjoner og juletre som er stappfullt av pynt. Det var stas å finne fram julestjerner og adventstake i går. Fikk opp julegardinene samtidig, når vi først skulle opp og styre med gardinstengene.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-25, 09:54   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke pynt. Jeg liker rene flater.

Vi har noe pynt allikevel, og det er fordi mannen min har ønsket seg det. Men det er fullstendig hans ansvar.

Gammel 01-12-25, 09:58   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i pynt. Jeg liker at nyttige ting er pene og bruker gjerne både tid og penger på å sikre det.

Jeg har løpere på bordene og stort sett alltid en del blomster og om vinteren tenner jeg mye stearinlys. Og det er egentlig nok for meg.

Jeg er glad i jul, men ikke glad i fulle hyller og pynt som lett blander seg med rot (vi er ikke spesielt ryddige av oss). Det er nok noe av grunnen til at jeg synes at to uker med julepynt er nok.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.