Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletrelys på hele døgnet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-25, 18:17   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Juletrelys på hele døgnet?

Vi har plasttre med lys på. Jeg er litt nazi på å slå av lys når vi ikke er hjemme, mannen mener de kan stå på døgnet rundt. Hva sier dere?

Gammel 03-12-25, 18:29   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletrelys på hele døgnet?

Vi slår av om natten og når vi ikke er hjemme.

Gammel 03-12-25, 19:13   #3
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Våre står på hele tiden.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-25, 21:00   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Slår av inne.

Gammel 03-12-25, 21:03   #5
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi skrur av på natten og når vi ikke er hjemme.

Gammel 03-12-25, 21:18   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Skrur av både stjerner og juletre (for tidlig for meg enda med tre) om natten og hvis vi reiser bort.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-25, 22:01   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi setter opp treet kommer vi å skru av om natten. Alltid gjort det. Skrur også av stjerner og lys inn. Jeg tror man burde skrudd av ute også når vi sover, men det gidder jeg jo ikke.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 08:51   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ute står de på hele døgnet, men inne har jeg sånne her på juletre og stjerner koblet på Philips hue systemet og satt opp automatikk at de slås av på natta.
https://www.clasohlson.com/no/Philip...xoCDOUQAvD_BwE

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 08:53   #9
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi har plasttre med lys på. Jeg er litt nazi på å slå av lys når vi ikke er hjemme, mannen mener de kan stå på døgnet rundt. Hva sier dere?

Her er det motsatt, jeg mener de kan stå på, mens mannen er som deg. Som regel blir alt tatt av på natten og når vi ikke er hjemme.

Gammel 04-12-25, 09:58   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gamle lysene ble jo varme, så de var det naturlig å slå av. Nå har vi led-lys som ikke blir varme så de kan i grunnen godt stå på tenker jeg. Men vi pleier slå dem av allikevel. Det er noe med kosen å stå opp om morgenen og slå på juletrelysene.

Gammel 04-12-25, 10:16   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er noe med kosen å stå opp om morgenen og slå på juletrelysene.

For meg er det motsatt. Jeg liker å komme inn i stua og se at lysene står på. Særlig om jeg må stå opp tidlig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 12:24   #12
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

For meg er det motsatt. Jeg liker å komme inn i stua og se at lysene står på. Særlig om jeg må stå opp tidlig.

Jeg også, men mannen like å slå dem av.

Gammel 04-12-25, 10:45   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrur av alt både når vi sover og når vi er borte. Både juletrelys, stjerner og lysestaker. Selvfølgelig hadde jeg nær sagt, men jeg har sett rundt omkring at ikke alle ser det likt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 11:21   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar adventsstjerna stå på, den er laget av metall. Jeg hadde nok skrudd den av om jeg hadde papirstjerne. Juletrelys skrus av. Jeg slukker vel i grunnen alt lys, bortsett fra taklys på kjøkkenet og i trappegangen, når vi ikke er hjemme.

Ute har jeg kun ei enkel led-lyslenke på batteri i ei krukke, den står på, samt led-stearinlys med timer. Jeg er ellers mer redd for at naboene lager brann enn meg, det er så mye lys på de rekkehusene at jeg trur det synes fra verdensrommet. Litt som grensa mellom Nord- og Sør-Korea, slik den framstår på skjermspareren på Apple-TV.

Gammel 04-12-25, 12:14   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi skrur alt av om natten og når vi går ut. Vi har en sånn "alt av" knapp for alle lys i leiligheten som vi trykker på når vi forlater huset og juletrebelysningen er koblet opp mot den. Jeg er HELT nazi på å skru av ting når jeg ikke er våken og til stede.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 12:25   #16
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min står opp før meg, så han skrur alltid på lysene slik at jeg ser et tent juletre når jeg kommer inn i stuen om morgenen. Magisk!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 16:54   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Mannen min står opp før meg, så han skrur alltid på lysene slik at jeg ser et tent juletre når jeg kommer inn i stuen om morgenen. Magisk!

Hadde mannen min stått opp før meg, så hadde det vært magisk.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-25, 11:25   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hadde mannen min stått opp før meg, så hadde det vært magisk.

Haha, tja. Min mann står alltid opp før meg, så jeg våkner til sånn julemagi som Liefje snakker om. Men han blir verre og verre for hvert år, så jeg vet ikke hvordan han blir som pensjonist. Det er jo ikke vits i å stå opp klokka 6 i helgene, hvis du spør meg… For å si det sånn, så har jeg aldri våknet med noen ved siden av meg i senga, og skulle det ha skjedd, så spretter han opp fordi han ikke orker å ligge mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-25, 17:01   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ledlys på treet, og de står på hele natta. Stjerna også.

Gammel 04-12-25, 17:14   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Skrur av på natta. Har kjøpt dings på Jula man setter i kontakten, timer. slik kan jeg som står opp først også få lyset på!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.