|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Film og TV i 20261. Sense and Sensibility. Jeg så denne filmen tre ganger på kino da den var ny, og den er like vakker og vittig og underholdende som da. Emma Thompson fikk en velfortjent Oscar for manuset, som skar Austens historie ned til en passende filmlengde, og Ang Lees film tar seg tid til å være langsom uten å bli kjedelig. Thomposan greide å gi Edward (spilt av Hugh Grant, mens han var på topp av britiske rom-com-førsteelskere) mer sjarm og personlighet enn romanen gjør; Thompson og Kate Winslet glitrer begge som søstrene Dashwood; Alan Rickman er like lidenskapelig sexy som jeg husket, og Hugh Laurie er én av mange bipersoner som er med på å gjøre filmen ekstra morsom. (Og en fin fun fact er det jo dessuten at Emma Thompson og Greg Wise - som spiller Mariannes sjarmerende Willoughby - traff hverandre under filmatiseringen og fremdeles er sammen, 30 år senere.)
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Film og TV i 2026Jeg har sett tre filmer så langt i år.
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: Film og TV i 2026Jeg har så langt sett:
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 12-01-26 kl 10:22. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Film og TV i 20261. Stranger Things s. 5
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 07-01-26 kl 23:38. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Film og TV i 20261. Sense and Sensibility. Jeg så denne filmen tre ganger på kino da den var ny, og den er like vakker og vittig og underholdende som da. Emma Thompson fikk en velfortjent Oscar for manuset, som skar Austens historie ned til en passende filmlengde, og Ang Lees film tar seg tid til å være langsom uten å bli kjedelig. Thomposan greide å gi Edward (spilt av Hugh Grant, mens han var på topp av britiske rom-com-førsteelskere) mer sjarm og personlighet enn romanen gjør; Thompson og Kate Winslet glitrer begge som søstrene Dashwood; Alan Rickman er like lidenskapelig sexy som jeg husket, og Hugh Laurie er én av mange bipersoner som er med på å gjøre filmen ekstra morsom. (Og en fin fun fact er det jo dessuten at Emma Thompson og Greg Wise - som spiller Mariannes sjarmerende Willoughby - traff hverandre under filmatiseringen og fremdeles er sammen, 30 år senere.)
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Film og TV i 20261. Sense and Sensibility. Jeg så denne filmen tre ganger på kino da den var ny, og den er like vakker og vittig og underholdende som da. Emma Thompson fikk en velfortjent Oscar for manuset, som skar Austens historie ned til en passende filmlengde, og Ang Lees film tar seg tid til å være langsom uten å bli kjedelig. Thompson greide å gi Edward (spilt av Hugh Grant, mens han var på topp av britiske rom-com-førsteelskere) mer sjarm og personlighet enn romanen gjør; Thompson og Kate Winslet glitrer begge som søstrene Dashwood; Alan Rickman er like lidenskapelig sexy som jeg husket, og Hugh Laurie er én av mange bipersoner som er med på å gjøre filmen ekstra morsom. (Og en fin fun fact er det jo dessuten at Emma Thompson og Greg Wise - som spiller Mariannes sjarmerende Willoughby - traff hverandre under filmatiseringen og fremdeles er sammen, 30 år senere.)
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 10-01-26 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Film og TV i 20261. Sense and Sensibility. Jeg så denne filmen tre ganger på kino da den var ny, og den er like vakker og vittig og underholdende som da. Emma Thompson fikk en velfortjent Oscar for manuset, som skar Austens historie ned til en passende filmlengde, og Ang Lees film tar seg tid til å være langsom uten å bli kjedelig. Thompson greide å gi Edward (spilt av Hugh Grant, mens han var på topp av britiske rom-com-førsteelskere) mer sjarm og personlighet enn romanen gjør; Thompson og Kate Winslet glitrer begge som søstrene Dashwood; Alan Rickman er like lidenskapelig sexy som jeg husket, og Hugh Laurie er én av mange bipersoner som er med på å gjøre filmen ekstra morsom. (Og en fin fun fact er det jo dessuten at Emma Thompson og Greg Wise - som spiller Mariannes sjarmerende Willoughby - traff hverandre under filmatiseringen og fremdeles er sammen, 30 år senere.)
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 19-01-26 kl 10:47. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Film og TV i 20261. One battle after another (Ligger på HBO Max allerede). Ikke helt min gate, men ser hvor den vil med syn på det amerikanske samfunnet.
|
|
|
#12 |
|
One of These Days
|
Sv: Film og TV i 2026
Det er veldig morsomt å høre. Jeg elsket den filmen. Jeg lo høyt og spontant flere ganger, og Sean Penn er jo helt utrolig i sin rolle. Det samme med Leonardo DiCaprio. Og det filmatiske ved bilscenene var så utrolig bra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
One of These Days
|
Sv: Film og TV i 20261. Knives out Wake Up Dead Man - liker veldig godt denne type film. Daniel Craig spiller utrolig bra, og for et stjernelag som er med her. Humrer, koser meg stort og håper virkelig det kommer flere av denne. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
One of These Days
|
Sv: Film og TV i 20261. Knives out Wake Up Dead Man - liker veldig godt denne type film. Daniel Craig spiller utrolig bra, og for et stjernelag som er med her. Humrer, koser meg stort og håper virkelig det kommer flere av denne. |
|
|
|
![]() |
|
|