Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Den perfekte lampe over spisestuebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-26, 15:07   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den perfekte lampe over spisestuebordet?

I apokalypsen kan jeg hvertfall ha en pen (strømløs?) lampe å se på.

Vi har et spisestuebord som er 190 når det er sammenslått, og ca 3 meter utslått. Nå har vi en lampe på midten, og den gir ikke særlig med lys til stakkarne som blir sittende på enden.

Der vi bodde før hadde vi tre rislamper på en skinne vi kunne dra fram og tilbake, og det var veldig fint. Her har vi en gallerivegg bak spisestuebordet som ved en sånn løsning vil havne i skyggen av lampene, så nå ser vi oss om etter noe langt og smalt, som gir godt lys og ikke skygger for gallerivegg.

Vi skal IKKE ha spotter. Jeg ønsker meg en av de rørlampene som var poppis på åttitallet, men tror de fleste har flytta dem ned i boden/planterommet og hvertfall ikke lagt dem ut på finn.

Et alternativ er denne:

Pen, og praktisk at den kan vris så man kan lyse oppover om man vil. Men man kan ikke bytte lyskilden, så går den i stykker er lampa fucked. Ikke kan man justere varmen i lyset heller.

Har du sett noe annet du vil anbefale?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 15:31   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Den perfekte lampe over spisestuebordet?

Jeg er forelsket i min løsning på samme problem; jeg skal bytte ut én enkelt takpendel med tre Northern Dokka pendel på rekke og rad over spise-/arbeidsbordet.

De kommer i flere farger, og her er en oversikt over hva du får tak i nå.
Jeg ser at for eksempel de gule er på salg for tiden.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 16:07   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var fine! Jeg har tenkt på denne løsningen også, det var utgangspunktet og jeg prøvde å finne lamper som kunne funke sammen med den vi allerede har, uten hell. Disse var ganske nette, så kan funke bedre enn rislamper.

Gammel 08-01-26, 16:27   #4
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den lysrørlampa var stilig!
Jeg har også et langt bord så det holder ikke med en pendellampe som dekker hele bordet. Nå har jeg to hvite industrilamper som henger midt over men ønsker noen som er litt mer moderne. Liker veldig godt Secto-lampene, men siden bordet er i furu blir det fort for mye tre.

Gammel 08-01-26, 16:41   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har noe lignende denne:
https://www.lampegiganten.no/p/lucan...kaAjOwEALw_wcB
Den lyser både opp og ned, og de kan dimmes uavhengig av hverandre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 21:00   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

https://www.lampegiganten.no/p/quita...oaAqxHEALw_wcB

https://www.skeidar.no/alle-produkte...waAjzsEALw_wcB

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-26, 11:51   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Hue-systemet veldig godt, fordi man kan justere i så mange hvitfarger (og vanlige farger hvis man ønsker det, jeg synes det er gøy). Styres i app eller bryter. Jeg har Ensis (svart) over spisebordet, den har over/underlys. Hue har også hengependeler på skinne.

https://www.philips-hue.com/no-no/p/.../8719514343467

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-26, 14:12   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, vi har også hue-systemet i pærer, selve lampene passer ikke så godt inn hos oss. Veldig glad for å kunne styre både styrke og varme i lyset, litt derfor jeg er skeptisk til den jeg opprinnelig fant.

Jeg er ikke så begeistret for de kantente versjonene av en sånn lang lampe, merker jeg. Uten at jeg helt greier å sette fingeren på hvorfor.

Jeg heller mot å fortsette søket etter en gammel lampe, ta ut lystoffrørinmaten og erstatte med striplights fra hue.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.