|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Nei, vi har ingen snarlige planer om å fornye kjøkkenet, men siden jeg nok både trenger tid til å få den andre i husværet til å innse at det er på høy tid at det skjer noe på den fronten og vi generelt bruker lang tid på planleggingsbiten, er det nok på høy tid å orientere seg litt.
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Vi pusset opp IKEA fra ca 2000. Men skrogene var intakte. Kjøpte servant, benkeplater type høytrykklaminat 4 mm tynne. Malte skap og skuffer, byttet håndtak. Kjøpte nye og smartere innredning i skapene.
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Har du sjekket ut mulighetene med folie fra Lindas dekor? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Med sokkel, mener du selve skapene?
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Og ellers er jeg veldig begeistret for Ikea-kjøkken, både på løsninger og kvalitet.
|
|
|
#6 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Ikke så god på faguttrykkene heller, skjønner jeg ...
|
|
|
#7 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Vi byttet hele kjøkkenet for ca 5 år siden. Etter å ha vært innom mange steder endte vi med IKEA. De kan hjelpe med tegninger, men det hadde vi ordnet selv. Vi fikk også monteringshjelp via IKEA - selve montørene var dyktige, men håndverkerne fra samme firma var håpløse.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Dører som sveller av fukt fikk vi pusset så de ble flate og fine. Denne jobben kan også settes bort Benkeplaten kan du bare slipe, hvis alternativet er å kaste taper du ingenting.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Vi har et ikeakjøkken som jeg tipper er litt eldre enn det, et kjøkken fra 2005 er ikke et veldig gammelt kjøkken. Jeg kan ikke se for meg at dere trenger en full utskifting.
|
|
|
#11 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Nei, i våre øyne er et kjøkken fra 2005 nesten for nytt å regne!
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Om det er benk fra ikea, tror jeg ikke den er heltre. Titt under, og titt på siden. Har den pålimt en kant på siden? Ikke heltre.
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Vi fant ikke nye fronter til vårt gamle. Men sjekk Superfront, det finnes flere, for å se om du har Faktum eller Metod. Men hvis skrogene er slitte hjelper fronten mindre.
|
|
|
|
#15 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Sånn folie som ea foreslår kunne kanskje ha vært vært verdt å prøve om jeg hadde tro på at vi kunne få det til selv. Jeg er derimot helt overbevist om at vi ikke hadde fått det til å se pent ut. Det er en grunn til at vi for eksempel ikke har tapetsert en vegg, for å si det sånn!
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Det høres hvertfall ut som du har lyst til å bytte hele innredningen.
|
|
|
#17 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!Jeg byttet kjøkkeninnredning i 2021, dvs min far gjorde mesteparten av monteringsjobben da. Fikk det tegnet på Ikea. Benkeplate og veggplater kjøpte jeg på Obs Bygg og er fra Fibo. Jeg skjønner godt at dere vil sette monteringsjobben vekk. Dere hadde kanskje klart det selv, men det er en stor jobb, og det er ikke alltid like lett å forstå monteringsanvisningene. Og det sier jeg som liker å montere sånt selv.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!
Jada, men jeg har trua på dere! Det er virkelig ikke vanskelig. Dere kan jo lese bruksanvisninger.
|
|
|
#20 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Kjøkkenfornying for dummies: Tips og råd ønskes!
|
![]() |
|
|