|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Lær meg om blomster som gaveJeg vet virkelig ingenting om blomster og trenger litt helt basic opplæring.
|
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg om blomster som gaveEn bukett overlever fint et døgn hvis den står i vann, gjerne med litt næring. Si fra at den skal stå i vann over natten så vil blomsterselger pakke den så det går bra. Eller rett og slett forklare deg hvordan den skal håndteres fram til overleveringen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Lær meg om blomster som gaveOm du kjøper avskårne blomster, kjøpes de torsdag, du åpner på toppen og lar de stå kjølig. Ikke kjøleskapskaldt.
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Lær meg om blomster som gaveDu kan også kjøpe en oppsats i oasis (eller miljøvennlig alternativ), den klarer seg fint om den får litt vann når du kommer hjem.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Lær meg om blomster som gaveDet de andre sier. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lær meg om blomster som gave
Jeg skal på middag til min svigerdatters foreldre for første gang. Jeg skal IKKE tilfeldigvis svinge innom kvelden i forveien og overlevere blomstene.
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lær meg om blomster som gaveHva med en blomst som står i potte? Mange fine sommerblomster som har kommet nå til å ha ute. Jeg hadde kjøpt vin, men det er vel ikke aktuelt det heller da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Lær meg om blomster som gaveMester Grønn på Oslo S ser ut til å være åpen hele året, om det skulle være et poeng.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Lær meg om blomster som gavePlantasjen er også åpen på helligdager. De har også snitt blomster. Den kan stå over natten også som andre sier. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Lær meg om blomster som gaveJeg synes orkideer er det "safeste" jeg gir bort av blomster: de står seg fint hjemme hos oss et par døgn dersom de må kjøpes i forveien, verten behøver ikke styre med vase når vi kommer, og de fleste kan like en orkide uansett hvilken stil de har og hva de ellers liker av planter. Kjøp gjerne en potte med orkideen, men jeg synes ikke det er nødvendig. Jeg kjøper alltid med potte dersom jeg er såpass godt kjent med verten at jeg vet at hen trolig liker den, eventuelt en helt nøytral potte dersom jeg er usikker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Lær meg om blomster som gaveDet er helt umulig å finne noe som alle liker. Jeg synes at orkideer og grønne planter er superkjedelig. Men, har venninner som elsker det og helst vil ha det. Nettopp fordi potteplanter er litt krevende, så ville jeg valgt bukett. Eller spurt "svigerdatteren" om litt mer utfyllende råd. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er heller ikke glad i orkideer, men har mange av dem, for alle synes det er en fin gave. Jeg blir mye mer glad for buketter, for det er det ikke alltid jeg unner meg selv.
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hm. Tar til meg dette. Det kan jeg forstå, og særlig for en som er veldig glad i blomster.
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lær meg om blomster som gaveSvigerdatter sier at blomster er greia, men at typen blomster er veldig lite viktig. Jeg liker orkideer, men mest fordi det er den eneste veksten vi får til hjemme hos oss. Så de blomstrer igjen og igjen og holder seg fine.
|
|
|
|
#18 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lær meg om blomster som gaveHater å få buketter og elsker orkideer og grønne planter. Vil heller ha ingenting enn en bukett - are for å balansere inntrykket av at bukett alltid er innertier.
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Lær meg om blomster som gaveJøss. Hater altså? Begynner å føle meg ganske enkel å gi gave til. Blomsterbuketter, potteplanter, sjokolade eller vin, bring it on!
|
![]() |
|
|