Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Plattform-bytte fredag 15. mai

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-26, 20:19   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Utrop

Plattform-bytte fredag 15. mai

Noen av dere har kanskje sett denne tråden i M2?

Forumet flytter til ny plattform i morgen, fredag. Pålogging vil være samme som her, alle innlegg og tilganger vil bli videreført. Har du glemt passordet så får du nå en "glemt passord"-funksjon som faktisk sender e-post.

Det blir en helt ny plattform. Og den er skreddersydd så det som ikke virker blir fikset fortløpende.

Obs: Alle innlegg som postes etter kl 04:00 fredag 15. mai blir ikke med videre!

Overføring av databasen tar ca 6 timer. Selve byttet vil skje rundt kl 13-14 hvis ting går som planlagt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-26, 23:56   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plattform-bytte fredag 15. mai

Gammel I går, 06:03   #3
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Overføring av databasen startet kl 05:30.

Gammel I går, 08:40   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer ikke inne. Prøvd passordet her på FP, det jeg hadde på diskusjonsfora og prøvd å tilbakestille passord

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:02   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg kommer ikke inne. Prøvd passordet her på FP, det jeg hadde på diskusjonsfora og prøvd å tilbakestille passord

Heeeh! Trodde det var samme her, men man må altså opprette ny konto på test-stedet, ja. Sånn var det. Var det med vilje at lenke til det nye test-stedet kun ble gjort tilgjengelig via M2?

Og hvordan skal det bli med Lille meg som plutselig ikke kan ha brukernavn med mellomrom i seg? Hvordan vil den databaseoverføringen gå?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!

Sist redigert av Lille meg : I går kl 09:15.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:03   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sånn jeg har forstått det så forblir vi her! Det teststedet var kun for test og skal ikke brukes videre. Så foreldreportalen.no er fortsatt nettadressen for å finne frem til vår digitale familie.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:20   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Ja, jeg har ikke lenket i åpent forum for å unngå at bots skal komme på raid. Test-stedet skal fortsette som plattformen sitt forum, blir nok ryddet litt, mens Foreldreportalen fortsatter her på samme adresse.

Gammel I går, 10:40   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ja, jeg har ikke lenket i åpent forum for å unngå at bots skal komme på raid. Test-stedet skal fortsette som plattformen sitt forum, blir nok ryddet litt, mens Foreldreportalen fortsatter her på samme adresse.

Den skjønte jeg ikke. Hva betyr det at teststedet er "plattformen sitt forum"? Blir det to ulike steder? Eller fremside og bakside på Foreldreportalen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:22   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så da bare.... henger jeg fortsatt her og venter og ser om det skjer noe? blir et en synlig forskjell, eller er det bare egentlig gjort, vi bare ser det ikke?

Gammel I går, 10:50   #10
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Jeg har laget en forum-plattform som kan brukes av flere fora ala FP. Med blogger, lukkede grupper, etc. Helt fritt for Meta og Co. Så om noen har et gammelt forum de vil vekke til live eller ideer til noe de vil starte så gi en lyd. Men jeg har neppe mye tid til annet enn FP før over ferien.

Gammel I går, 11:06   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på alle tre (?) stedene og skjønner ikke helt forskjellen på diskusjonsforaet og besteforeldreportalen ( til navnet) til meg selv.

Joda, jeg gjør det, det ene er test. Den blir slettet? Blir det noe farge på Beste.foreldreportalen? For meg har den akkurat samme farge og design som testforumet.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel I går, 11:13   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Testforumet har FP-fargene. Så det blir slik de er. Mørk og lys modus.

Gammel I går, 11:35   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er FP mye brunere i "stripene". jeg må finne ut hvordan jeg aktiverer mørk-modus, for testformet er beige på litt lysere beige.

Gammel I går, 11:39   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Vi kan justere farger hvis noen har lyst å finne OKLCH-fargekoder som validerer mot WCAG 2.2. Det kommer til å bli en del justeringer på ting i ukene fremover.

Gammel I går, 13:46   #15
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Da er forumet oppe å går på beste punktum foreldreportalen. Jeg har litt vil ordne før jeg eksponerer det nye forumet for robotsvermen her på hoveddomenet.

Der er et festet innlegg på forsiden som forklarer pålogging.

Gammel I går, 13:48   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Der er et festet innlegg på forsiden som forklarer pålogging.

Hvor er dette?

Gammel I går, 14:06   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ingen e-post når jeg trykker på "glemt passord".

Gammel I går, 14:36   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøvde på test-forumet men måtte logge på med epost-adresse og da funka ikke passordet mitt (som jeg kan).

Gammel I går, 14:39   #19
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Pålogging med gammelt passord er brukernavn, ikke epost. Jeg vet noen har støtt på det.

Gammel I går, 14:57   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, jeg. Jeg må lese nøyere, ikke bare tro at det sto epost, når det sto brukernavn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.