|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Naken sammen med ungene?Når jeg er hjemme alene med ungene og må ta en dusj lar jeg døra stå ulåst i tilfelle de må på do. Det skjer ikke ofte, men det hender. Med glassvegg i dusjen blir det da ikke mye privatliv på mor. Nå har storebror (snart seks år) begynt å bli litt i overkant ivrig når jeg skal amme lillesøster, og jeg merker at jeg dekker til for at han ikke skal se. |
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?Nå er jo eldstemann bare tre år, så enn så lenge har jeg ikke tenkt noe særlig over problemstillingen og er ofte naken så gutten ser det. Det hender jeg sover naken med gutten i senga også.
|
|
|
#5 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Naken sammen med ungene?Pappa dekker seg helt til for jentene på 5 og snart 7, mens jeg gjør ikke det.
|
|
|
#6 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Naken sammen med ungene?Kropp er ikke noe jeg er flau over og vil helst at ungene skal ha de på samme måten. Men barn er forskjellige, så hvor gamle ungene er når tildekkingen begynner er avhengig av dem. Jeg har ikke noe problem med at barna ser meg naken, men de takler det på ulike måter. Fordi de blir flaue passer jeg på å bruke morgenkåpe, låse badedøra osv, men passer på at de ikke går videre med katastrofetanken om uhellet er ute og de ser meg eller jeg ser dem nakne. Men hele dette er vel litt forskjellig fra person til person? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?Eldstemann (7) løper og gjemmer seg når han ser meg naken (- æææææsj, pupper! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Naken sammen med ungene?Eg er oppvaksen med opne baddører og heile familien gjerne kunne vere på badet saman og slik ønskar eg også å ha det i "min" familie. Sjølvsagt var det også "lov" å vere på badet åleine om vi ønskte det, men det var vel først i 16-17-års alderen at det vart naturleg å låse døra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Naken sammen med ungene?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg er absolutt ikke noen hippie og går ikke rundt naken i leiligheten, men det gjør meg ikke noe om poden skulle se meg i ferd med å stå opp eller kle på meg eller på vei ut av dusjen eller noe slikt. (Han er ikke så fryktelig interessert heller, da.) Jeg er altså ikke noen "hysterisk tildekker", men så er jeg i grunnen sjelden hysterisk i det hele tatt, da.
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg låser døren når jeg er på badet, men det har mer å gjøre med at jeg liker det symbolske i å ha litt tid der jeg garantert er for meg selv.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?I forbindelse med morgen- og kveldsstell, og type fellesdusjer i svømmehall osv. så har jeg et avslappet forhold til at barna ser oss nakne. Men jeg liker ikke å sove naken med barna i senga - sover uansett alltid med truse og evt overdel (til og med pysj når det er kaldt!).
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Tre!
|
|
|
|
#16 |
|
Shake it out!
|
Sv: Naken sammen med ungene?Her i huset er nakenhet naturlig. Vi hadde en periode eldstemann var litt over kanten opptatt av det som hang mellom beina på pappa, og da sov han med pysjbukse, men nå er hun over det igjen, og nakenheten råder atter i heimen
|
|
|
#18 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?Flaue blir de i 10-11 års alderen..da er det ikke måte på hvor flau man kan bli. Så her har vi gått til innkjøp av morgenkåper... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg er ikke flau over kroppen min, men jeg går ikke og sprader naken foran ungene mine for det.
|
![]() |
|
|