Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naken sammen med ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 11:39   #1
Albertine
Passiv

Standard

Naken sammen med ungene?

Når jeg er hjemme alene med ungene og må ta en dusj lar jeg døra stå ulåst i tilfelle de må på do. Det skjer ikke ofte, men det hender. Med glassvegg i dusjen blir det da ikke mye privatliv på mor. Nå har storebror (snart seks år) begynt å bli litt i overkant ivrig når jeg skal amme lillesøster, og jeg merker at jeg dekker til for at han ikke skal se.

Derfor er jeg nysgjerrig på hvordan andre gjør det. Er det full nakenhet til ungene er konfirmanter, tildekking på høyt plan fra fødselen eller en mellomting? Hvor gamle er ungene når det begynner å bli på tide å dekke seg til?

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:40   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naken sammen med ungene?

Hm, jeg har ikke tenkt så mye på det jeg. SÅ lenge ungene ikke reagerer kanskje?

Gammel 05-09-07, 11:42   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er jo eldstemann bare tre år, så enn så lenge har jeg ikke tenkt noe særlig over problemstillingen og er ofte naken så gutten ser det. Det hender jeg sover naken med gutten i senga også.

Gammel 05-09-07, 11:42   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer ofte sammen med ungene, eldste nærmer seg 6. Han bryr seg ikke, foreløpig.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:26   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Pappa dekker seg helt til for jentene på 5 og snart 7, mens jeg gjør ikke det.
Jeg synes rundt 3-4 år er passende å begynne å dekke seg til for det motsatte kjønn.

Gammel 05-09-07, 11:45   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kropp er ikke noe jeg er flau over og vil helst at ungene skal ha de på samme måten. Men barn er forskjellige, så hvor gamle ungene er når tildekkingen begynner er avhengig av dem. Jeg har ikke noe problem med at barna ser meg naken, men de takler det på ulike måter. Fordi de blir flaue passer jeg på å bruke morgenkåpe, låse badedøra osv, men passer på at de ikke går videre med katastrofetanken om uhellet er ute og de ser meg eller jeg ser dem nakne. Men hele dette er vel litt forskjellig fra person til person?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:46   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Min mann foretrekker å ha boxer på seg når 5-åringen kommer inn til oss om natta.

Gammel 05-09-07, 11:48   #8
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldstemann (7) løper og gjemmer seg når han ser meg naken (- æææææsj, pupper! ), men vi har dørene åpne og de kommer og går som de vil når vi er på badet ja.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:50   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er oppvaksen med opne baddører og heile familien gjerne kunne vere på badet saman og slik ønskar eg også å ha det i "min" familie. Sjølvsagt var det også "lov" å vere på badet åleine om vi ønskte det, men det var vel først i 16-17-års alderen at det vart naturleg å låse døra.

Eg har ei veldig tru på at det er med på å skape eit naturleg forhold til kropp.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:50   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:37   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)

Her også, bortsett fra at toåringen ikke har blitt to enda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:49   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er absolutt ikke noen hippie og går ikke rundt naken i leiligheten, men det gjør meg ikke noe om poden skulle se meg i ferd med å stå opp eller kle på meg eller på vei ut av dusjen eller noe slikt. (Han er ikke så fryktelig interessert heller, da.) Jeg er altså ikke noen "hysterisk tildekker", men så er jeg i grunnen sjelden hysterisk i det hele tatt, da.

(Jeg ser absolutt verdien i å prøve å gi barna et avslappet forhold til sin og andres kropp, og at det er greit å ikke være hysterisk bluferdig, men for min del kan jeg ikke helt se poenget med at man trenger å ha et "avslappet forhold til nakenhet". Jeg har ikke noe mot at folk har et avslappet forhold til nakenhet, men jeg ser det heller ikke som noe det er skadelig å ikke ha. Det er typisk en slik greie der jeg synes begge "sider" er like bra.)

Gammel 05-09-07, 14:29   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser døren når jeg er på badet, men det har mer å gjøre med at jeg liker det symbolske i å ha litt tid der jeg garantert er for meg selv.

Jeg går gjerne naken inn på soverommet for å hente tøy etterpå, og tenker ikke på om barna ser meg. Jeg tenker heller ikke over om de ser meg når jeg kler av eller på meg. Det gjelder mine barn, på 17, 11 og 6. Da jeg hadde stesønn i huset, var jeg forsiktigere.

Og jeg er selvfølgelig forsiktigere når de har gjester, selv om det tydeligvis ikke er like selvfølgelig for alle. Min venninne klarte ikke å få samboeren til å forstå at tenåringsdatteren hennes syntes det var flaut at han vandret naken fra soverommet i 2. etasje til dusjen i kjelleren mens hun hadde venninner på besøk.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:38   #14
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

I forbindelse med morgen- og kveldsstell, og type fellesdusjer i svømmehall osv. så har jeg et avslappet forhold til at barna ser oss nakne. Men jeg liker ikke å sove naken med barna i senga - sover uansett alltid med truse og evt overdel (til og med pysj når det er kaldt!).
Jeg vil også tildekke meg mer dersom barna gir uttrykk for at det oppleves flaut eller beklemmende. :antennene ute:
Mannen bryr seg ikke.
Jeg husker at jeg ble flau når faren min spradet rundt i trusa når jeg var tenåring...

Gammel 05-09-07, 19:50   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg viste han arret etter KS en gang. Han vet at han ikke er tatt med KS, så han kvitterte med: "Ja, og så vil jeg se det andre?" Der gikk grensen for mor, gitt.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da er vi to Blå!

Tre!

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

:" Pappa, jeg ser tissen din. Kan jeg få ta på den?" Da satte pappa'n foten ned og sa nei, gitt
Ellers er det stor stas å se rompa til mamma og det må selvsagt påpekes hver dag, og gjerne med en kommentar som "mamma, du har jammen meg stor rompe!"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Min venninne klarte ikke å få samboeren til å forstå at tenåringsdatteren hennes syntes det var flaut at han vandret naken fra soverommet i 2. etasje til dusjen i kjelleren mens hun hadde venninner på besøk.

Jeg dekker meg tidvis til, men det er mer pga naboene enn familien. Gubben er litt oppgitt over meg når jeg står på soverommet og skifter, jeg snur ryggen til vinduet i steden for å trekke for gardinene.

Gammel 05-09-07, 17:16   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er nakenhet naturlig. Vi hadde en periode eldstemann var litt over kanten opptatt av det som hang mellom beina på pappa, og da sov han med pysjbukse, men nå er hun over det igjen, og nakenheten råder atter i heimen . Men min kjære dekker til eventuelle morgenbrød, det får være måte hva en 7-åring skal måtte forholde seg til 2-åringen tror jeg ikke helt har noe forhold til akkurt det.

Tror ikke ungene har vondt av å se oss nakne, tvert i mot .

Om vi kommer til å begynne og kle på oss etterhvert? Vi får se, hvor bekvemme vi og ungene er med nakenheten.

Gammel 05-09-07, 22:49   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Slik er det her i huset også.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 22:51   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flaue blir de i 10-11 års alderen..da er det ikke måte på hvor flau man kan bli. Så her har vi gått til innkjøp av morgenkåper...

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:26   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Her dekkes ingen til med mindre vi har gjester da. Jeg synes det er veldig greit at alle er komfortable med å være nakne her hjemme. Vi sprader jo ikke akkurat rundt, men å gå uten klær fra badet til soverommet uten å skjemmes synes jeg er bra.

Jeg er vokst opp med at badet var et møtested for hele familien på fem, jeg kan huske lillebror som 12-13 åring ga beskjed om at "nå er jeg på badet", da ville han være i fred.
Vi hadde ingen nøkler, og her i huset er det heller ingen dører som kan låses. Men vi har to bad - det ene med toalett - og to separate toaletter sånn at det er mulig å få fred på do

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 11:52   #20
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke flau over kroppen min, men jeg går ikke og sprader naken foran ungene mine for det.
Når toåringen peker på mamma og spør "hva er det" og helst vil ta en nærmere, klåfingrete titt så føler jeg meg mest komfortabel med klær på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.