|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Jeg lurer på om vi må kjøpe ny bil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Kan dere ikke kjøpe et slikt nett som sitter skrudd fast fra side til side?
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Jeg hadde samme problemet i bilen min og fikk satt opp gitter mellom baksete og bagasjerom. Ikke nett, men skikkelig gitter. Det kosta 1200 kr hos toyotaforhandleren her i byen - varierer nok fra merke til merke, men absolutt verdt investeringa.
![]() |
#4 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Gitter var mye smartere ja.
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Hadde satt opp gitter jeg.
![]() |
#6 |
...
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Vi har gitter. Øverste delen av et hundegitter faktisk. Kostet en tusenlapp ca.
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Gitter er nok mer sikkert, ja. (Det vi har fra før av er nok hakket bedre enn nett - men jeg klarte nok ikke helt å beskrive hva det faktisk var.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Vi har et nett som ligger "inni" setet, og som vi kan dra opp hvis det trengs. Det er nok ikke like sikkert som gitter, men det gir jo en del mer fleksibilitet. Dette selges som ekstrautstyr i til bilen vår (Skoda Fabia stasjonsvogn).
![]() |
![]() |
#9 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Vi har både roll over og netting mellom bagasjerom og baksetet. Skal ikke være noe problem å montere dette.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Vi hadde noe roll-over greier før, og vi prøvde alltid å ikke fylle mer enn at vi kunne bruke dette, iallfall for lange turer. Likevel føles det adskillig tryggere med nett som vi har nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Gitter tenker jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Total awareness
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Har samme problem som deg og vurderer gitter til vår bil neste gang vi skal fylle opp bagasjerommet. Du får tak i lastegitter som du spenner fast mellom gulv og tak for 199 kr på biltema. De har sånne på bilxtra også, men er uskikker på hva de koster der.
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Huff, dette har jeg faktisk ikke tenkt på!
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?Uansett hvilken vei barna sitter, så bør man sikre bagasjen i en stasjonsvogn med gardiner; en som man trekker over bagasjen, og en som henger ned som et skille mellom kupe og bagasjerom. Alle løse gjenstander bak i en bil, vil komme fykende fremover i en kræsj, og selv den letteste ting kan bli farlig i en slik situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?De dukene alene, er ikke nok i en kræsj. Bagasjen vil løfte seg, og duken vil sprette av. Derfor bør man ha den sperren mellom kupe og bagasjerom, enten i form av nett eller gitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
<*(((<
|
![]() Sv: Bakovervendt, men hva med farlig bagasjerom?
Vil den virkelig det? Jeg mener ikke å være vanskelig altså, men jeg har hele tiden tenkt at så lenge man pakker lavt nok og under duken, så vil bagasjen i hovedsak bli trykt mot seteveggen (såfremt denne holder). Hm, kanskje vi bør investere i gitter først som sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Nå har ikke jeg erfaring med alle biltyper da, men på de vi har hatt ned slik gardin, så er de bare festet i to hakk, uten låsing, så dette kan sprette opp ved en bråstopp, om det er mye bagasje som løfter seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
<*(((<
|
Det er nok samme typen som vi har. Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg det blir nett/gitter før vi kjører av gårde med julebilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|