|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Når åpne julegavene?Siden marsipanen er på plass i butikken antar jeg at julen 2007 er i gang. Det er derfor på høy tid å begynne å tenke på hvordan vi skal løse problemet med Barna og De Tusen Julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi har alltid åpnet gavene etter middag uten sutrete unger av den grunn. Nissen kommer når julen har blitt ringt inn og har med en eller to gaver til ungene som de får åpne før middagen. Muligens det er dette som har gjort at litt av spenningen slipper taket og de klarer å være med under brorparten av måltidet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi hat latt de minste åpne gaver i løpet av hele ettermiddagen. Det er så mange gaver at det er riklig, og de får tid til å nyte hver og en gave.
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi fikk alltid en gave før middag.. helst en hard en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Når åpne julegavene?
![]() |
#7 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Det er da svært enkelt å løse! Vi må finne på løsninger fordi vi feirer julaften med familien til broren min, som er Jehovas Vitne og ikke feirer. Åpning av gavene blir derfor på et tidspunkt hvor de ikke er hjemme. Et år hadde vi åpning av gavene lille julaftens kvelden, et år julaftens mårran og et år julaften på ettermiddagen før middagen (ca klokka 16.30, middag ble da ca kl.19.) Jeg tror det siste var best. Da la vi guttungen etter at vi hadde åpnet gavene og han hadde spist litt, og så kunne de voksne sitte og kose seg med maten lenge. Alle nøt maten mye mer på den måten.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vår eneste erfaring hittil med å påvirke juletradisjonene endte i fjor ble det et helsikes spetakkel fordi vi foreslo å spise julemiddagen kl. 16 og ikke kl. 17.
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Å, abbonerer på tråden! - Jeg er så med på tankegangen din, Monsoon! - Vi har jo bare prinsen på to, så han har ikke den helt store iveren etter gaver ennå. Vi pleier å feire hos min bror. Han har to sønner - de er som dyr når de åpner gavene. Det virker nesten som om de skal åpne flest mulig gaver så at de skal få den største gaven fra foreldrene sine - de har absolutt ingen oversikt over hvem de har fått gaver fra - og det er da frykelig kjipt å ha brukt tid og energi på å finne en gave de er takknemlige for.
![]() |
#10 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Når åpne julegavene?De siste årene har vel vi også praktisert en "ventepakke" før maten, og resten av pakkene etterpå. Det har fungert greit.
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Her får de en gave på formiddagen som de kan kose seg med utover dagen.
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Her er det en gave som åpnes på morgenen (gjerne en bok, en film, et spill eller slikt) og resten etter middagen. Sånn er det. For meg er det viktig at ungene opplever den spenninga/ventinga.
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
Jeg gir ungene en juledvd eller bok som kalendergave den 24.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#15 |
WF: BNBE
![]() Sv: Når åpne julegavene?Snuppa skal få noe ekstra fint i julekalenderen, og så tenker jeg hun får julestrømpe av bestemor (vi feirer hos foreldrene mine). Gavene åpnes etter middag og gang rundt treet, da kommer nissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn gjøres det her også.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Her åpnes gavene etter middagen. Ungen SKAL oppføre seg fint, ellers blir det enda lengre å vente på gavene. :superjulestreng:
![]() |
#19 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Må bare signere denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi har flyttet julemiddagen frem til sånn fire halv fem, sånn at ikke ungene blir for trøtte og 'slaphappy' under gaveåpningen. Og så har vi lagt en del energi i å selge julemiddagen som fenomen,- at den skal gjennomføres i fryd og fordragelighet før det blir gaver.
![]() |
![]() |
|
|