|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Gode venner som forteller sine menn altJeg har en veldig god venninne som jeg prater/mailer/msn-er med ca annenhver dag. Vi forteller hverandre det aller meste.
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt ![]() ![]() Sist redigert av Ivrig : 22-10-07 kl 16:30. Årsak: Fjernet noe av personlig karakter som ikke lenger trenger stå:) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altOm du er sær er jeg sær. For meg er det en selvfølge at ting som blir fortalt meg i fortrolighet blir hos meg og ikke blir tatt opp med mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn alt
Godt å høre jeg ikke er den eneste. Jeg vet nemlig at hun kommer til å bli fornærmet og ta det som et tegn på at jeg ikke har tillit til hennes mann dersom jeg tar det opp med henne, og det gjør det hele mye vanskeligere
![]() |
#4 |
<*(((<
|
Da må du nesten minne henne på at det er hun som er fortrolig med mannen sin, og ikke du. Det er jo en grunn til at du snakker med henne, og ikke med mannen hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Enig. Dessuten lurer jeg på hvordan du (altså HI) merker at hun har fortalt ting til mannen sin - nevner han disse tingene for deg, eller snakker hun om dem når han også er til stede, eller har du fått høre det fra andre? Uansett synes jeg det at du faktisk merker at han vet disse tingene er mer enn grunn god nok til å ta det opp med venninnen din, for da kan det jo høres ut til at hun ikke bare videreforteller konfidensielle ting til ham, men at han ikke har skjønt at dette er konfidensielt.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altNår jeg forteller noe til en god venninne i fortrolighet, går jeg i grunnen ut fra at mannen hennes også får vite det, jeg faktisk. (Det skal sies at jeg i de fleste tilfeller kjenner mannen omtrent like godt som dama.) Jeg forventer imidlertid naturligvis at ingen av dem går videre med det. Hadde jeg hatt en venninne hvis mann jeg ikke likte eller kjente så godt, ville nok saken stilt seg litt annerledes.
![]() |
![]() |
#7 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altJeg regner nesten med at de fleste forteller alt til sin partner jeg da, så hvis jeg forteller min bestevenninne noe jeg ikke vil at hun skal si til sin samboer så pleier jeg alltid å spesifisere det. Begge kjenner meg ganske så godt, så det er som regel ikke så farlig om han får vite ting jeg forteller henne, men avogtil er det ting jeg kun vil fortelle til henne.
![]() |
#9 |
<*(((<
|
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altDet er ikke sært å forvente at fortrolighet respekteres også i forhold til partner. Men det er nok viktig å være klar på at man snakker i fortrolighet, det er ikke alle som har like gode antenner på hva som er privat/sårt/nært for andre. (Jeg tok sjansen på å svare selv om jeg er mann). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Helt enig. |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Jeg deler ikke "alt" med min mann, delvis fordi han neppe ville gidde å høre på "alt", og delvis fordi noen ting føler jeg at det ville være feil å bringe videre. Men en god del deler jeg - og ja, det er jevnt over helt greit for meg om venninnene mine vurderer det slik at det jeg sier kan fortelles til mennene deres. Med mindre jeg eksplisitt ber dem la det være, selvsagt (og med mindre vurderingsevnen deres er helt bak mål, men i så fall vil jeg neppe betro meg til dem i utgangspunktet).
![]() |
#12 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Ja, forsåvidt. Hvis det er helt krise at noen ville fortalt noe videre til partneren ville jeg enten spurt vedkommende om å ikke gjøre det, eller la være å fortelle noe.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altJeg har også noen sånne venner. De og mannen har faktisk samme e-postadresse slik at om jeg skriver til dem, så vet jeg at alt kan leses av mannen deres.
![]() |
![]() |
#14 |
Expired
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altVi har et vennepar som vet det meste om oss, og omvendt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altJeg syns heller ikke du er sær.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Princess Skids and Scars
|
Dragen: Hei, vil du være vennen min? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tja...
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altJeg og mannen har de samme vennene like nært egentlig. Så det meste blir snakket om i fellesskap når han er tilstede. Om jeg snakker fortrolig med en venninne alene så forteller jeg det ikke videre.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altJeg sier fra hvis vil dele fortrolige ting med min mann. F.eks fra min single venninne er det liten forståelse å finne og da lar jeg være.
![]() |
#20 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode venner som forteller sine menn altNoen ganger føles ting så viktig at jeg vil dele det med mannen min, men dersom det er mye private detaljer forteller jeg bare det essensielle, feks at de prøver å lage barn. Jeg vet også at mannen min ikke deler dette med andre. Jeg er alltid helt åpen med venninnen min og hun er det tilbake. Hvis hun sier at jeg ikke skal si det til mannen min gjør jeg det heller ikke!
![]() |
|
|