|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hjelp - fiskene drukner i mat!Min elskelige krapylsønn på fire har akkurat tømt en halv boks med mat oppi til fiskene. Akvariet er bittelite - 10 liter ca - så det var rimelig grumsete oppi der. Nå har jeg byttet og byttet og byttet vann, og håper jeg ikke dreper dem |
![]() |
![]() |
#2 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Det samme har skjedd her
![]() |
#3 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Har du en slamsuger/hevertslange? Det er veldig greit å "støvsuge" bunnen av akvariet, da blir du kvitt mye grums og dritt som legger seg i grusen.
![]() |
#5 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Sniker meg inn med et spm. jeg.
![]() |
#7 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!
Jeg også..
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Jeg har skiftet vann mange ganger uten at fiskene har tatt skade av det. Bare pass på at temeraturen er riktig.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!En sånn slamsugerdings hva koster det? Er det en sånn slange man kan tømme med eller er det mer spesielt? |
![]() |
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Slamsugere koster fra 50 lappen og oppover. Finnes i mange størrelser og prisklasser.
![]() |
#11 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Du kan jo kikke her; http://www.akvasia.no/ Du kommer sikkert ikke rett på, men klikk deg videre inn på ferskvann, diverse utstyr og deretter inn på slamsuger. Jeg så at de hadde flere typer, den billigste kostet 69 kroner. Men som sagt ovenfor, de har dem i alle dyrebutikker også.
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - fiskene drukner i mat!Slørhalene kan du bytte ut alt vannet til, og samtidig skylle sanden! Risikoen med overforing er at det på sikt kan danne seg nitritt i vannet, og denne nitritten dreper fiskene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|