|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Rebeller i klasserommetVi var på foreldresamtale i ettermiddag. Samtalen var på klasserommet, og da vi kom hadde læreren gjort klar to-tre pulter som vi skulle sitte ved. Ved pultene sto et par bittebittesmå elevstoler, beregnet for 2. klassinger, og så var det en stor "voksenstol" på andre siden av pultene, der det tydeligvis var ment at læreren skulle sitte. Sist redigert av Kaija : 09-11-07 kl 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJøye, jeg skjønner godt at dere reagerte. Dette høres jo ut som selve materialiseringen av hersketeknikk. Får håpe det ikke var bevisst fra lærererens side, men da virker h*n litt ufokusert kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommet
Faktisk enig jeg. Hvis det sto andre stoler der, hva var vitsen? |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg synes ikke dette er en filleting - det er mulig at dette var ubevisst fra lærerens side, men da er i såfall læreren ikke helt der hvor han/hun bør være. |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Må rette opp i det. Det var forrige lærer som jeg har sagt mitt om i en tråd om mobbing forrige skoleår. -Har for øvrig slettet det meste i den tråden. Guttungen har heldigvis fått en ny lærer i år. Men det er ingen tvil om at hun er farget av det forrige lærer har formidlet. Ting går heldigvis bedre, men skolen har mye å rette opp i og jobbe med, for de håndterte situasjonen og gutten vår på en ubrukelig måte. -Nenne, som er litt mer informert enn resten av formet, har rett i at vi desverre har fått et ganske skakt forhold til skolen etter dette. Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg synes du legger litt for mye mening i et par stoler.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetEnig med daffy ja. Jeg hadde også bedt om noen andre stoler forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetSlik har vi sittet på mange møter, og jeg har ikke reagert på det. Årsaken har for meg vært ganske soleklar: det er de stolene som er i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ja, men her var det jo tydelig stoler for voksne også i rommet. Merkelig å ikke sette frem disse da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Men i dette klasserommet var det i hvert fall fire ledige stoler i voksenstørrelse. Sist redigert av Kaija : 09-11-07 kl 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sånn er det jeg også har tenkt hver gang vi er på foreldresamtaler.
![]() |
#14 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Rebeller i klasserommetPå mitt aller første foreldremøte satt både lærer og jeg på små stoler ved små pulter. Jeg dumpet bare ned uten å engang se meg rundt etter alternative møbler, jeg var egentlig mest opptatt av å huske alt jeg som førstegangsskolebarnmamma ville spørre om
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 10-11-07 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Oj. Jeg har hatt barn i skolen i 10 år nå, og har derfor vært på veldig mange samtaletimer. Når jeg tenker meg om har jeg ofte måttet sitte på liten barnestol, mens læreren har sittet i en voksenstol. Jeg har faktisk aldri tenkt noe over det. Jeg kommer ikke til å bry meg noe om det i fremtiden heller. *like blid* |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Jeg er nok enig med Jane her...
![]() |
#17 |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetDet er jo ganske elementært hvilken virkning høydeforskjell har å si når man kommuniserer. Man kan for eksempel som sykepleier, ikke ha en fortrolig samtale med pasienten når man står over sengen og ser ned på han/hun, da tar man en stol og setter seg ved siden av så man har øynene i samme høyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
Jeg synes definitivt det høres ut som en herkseteknikk når det finnes andre stoler å velge i ja. Hvis det ikke var noe annet å sitte på i klasserommet burde hun vel tatt frem tre små stoler da, så alle tre satt i samme høyde. Jeg ville da aldri satt fram tripp-trapp-stolene som er stilt inn til å passe treåringen og femåringen til voksne besøkende hjemme hos meg. Gjester prøver man da å behandle på en skikkelig måte.
![]() |
#19 |
guru advisor
|
Jeg synes definitivt at du er veldig bombastisk om noe du ikke kan være så sikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg er 184 cm høy. Ingen lærere har skjønt at det faktisk er ganske problematisk å få mine lange ben under en pult, med bena oppunder haka, på altfor lav stol.
![]() |
|
|