|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva synes du om å gi gaver videre?Nå i disse julegavetider, lurer jeg på hva dere synes om å gi gaver videre?
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?En bør jo sørge for at det ikke er med kort osv da. Har noen historier der folk har fått tilbake det de selv har gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg kan finne på å gjøre det, men da er det absolutt ingen fare for at den blir gitt tilbake til samme person eller følger med kort.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg kan godt gi bort noe jeg har fått i gave som jeg av ulike grunner ikke vil ha selv (feil størrelse, har en fra før etc.), men bare hvis det er noe jeg uansett kunne tenke meg å gi til den aktuelle mottageren. Synes ikke det er noen prinsipiell forskjell mellom ting jeg har fått og ting jeg har kjøpt, liksom.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?
Det samme tenker jeg. Det er bedre å gi bort noe man vet man ikke kommer til å bruke selv til noen man vet ønsker seg tingen f.eks. |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Og det er forresten noen som blir dødelig fornærmet om du ikke liker og derfor bytter det schtøgge og ubrukelige de har kjøpt til deg. Det har skjedd flere ganger med svigers.
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Kanskje det er bedre å gjøre som min gamle nabo. Når giveren av den grusomme gaven kom på besøk og diskret kikket seg rundt etter gaven fortalte hun at de adde mistet nøkkelen til skapet den sto i |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uff da...
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Hvis jeg har fått noe jeg ikke trenger så kan jeg godt "re-gift'e" denne videre hvis jeg tror mottakeren vil ha den.
![]() |
#11 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?URGH så utrolig pinlig for de som hadde gitt dere gavene. jeg hadde fortalt dem det og gnidd inn hvor harry jeg syns det var.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Synes du det var harry å gi gaven videre, eller bare å ikke sjekke om det var et kort inni?
Hvorfor ikke? :nysgjerrig:
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Gi det bort, ja. Gi det bort som gave, nei.
![]() |
#15 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Dubletter hadde jeg overhodet ikke hatt noe problem med å gi videre om jeg hadde en potensiell mottaker. Da hadde jeg jo spart meg bryet med å bytte, samt gledet noen andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Nei det syns jeg ikke noe om! Det er jo gaver man får sannsynligvis fordi en betyr noe for den personen man får den av. Aldri i verden om jeg gir bort gaver jeg har fått selv! Om det skulle være en ting jeg har fra før eller ikke liker noe særlig bytter jeg den heller! Om pengene ikke strekker til lager jeg et spesielt kort eller liknenede og gir heller "bare" det en å gi fra meg gaver jeg selv har fått!
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Dette skjønner jeg lite av. Hva er egentlig forskjellen på å gi gaven bort til andre, og på å bytte den? Hvis greia er at man bør være glad og takknemlig for gaven i seg selv, fordi noen har tenkt på nettopp deg og lagt sjela si i denne gaven, hvordan kan det da være greit å bytte den? Hvis tankegangen er slik, bør man beholde den, uansett, selv om man har tre like fra før av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Det er litt forskjell på å gi bort din egen gave en å bytte den? Om giveren kommer til deg og ikke ser gaven og kanskje spørr syns du det er greit å si; Nei du skjønner den har jeg gitt bort i gave til noen andre for likte den ikke??Da er det vel bedre å kunne si at den hadde jeg fra før eller den passet ikke så fint for meg så jeg byttet den jeg!!
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Da vi giftet oss, fikk vi blant annet en veldig fin Alessi vinåpner, som var helt lik den vi hadde fra før, bare i en annen farge. Den byttet vi, fikk noe annet vi hadde mer bruk for, og informerte avsender om at gaven hadde falt i smak, men var blitt byttet siden vi hadde lik fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Teo: Uaktsom re-gifting - det var en ny vri.
![]() |
|
|