|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Jeg observerte en situasjon her om dagen som fikk meg til å undre meg litt. (NB: Dette er ikke et "Vet dere hva jeg så og fysjameg for en fæl mor!!"-innlegg. Det var bare en episoden som satte i gang et par tanker)
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Nei, hårklipp hadde jeg ikke tvunget dem til. Men jeg har sittet i frisørstol med jenta og en eske rosiner på fanget.
![]() |
![]() |
#3 |
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Jeg har hatt ei som felte noen tårer under en hårklipp, men det var ingen hysterisk gråt da, så da gjennomførte vi hårklippen.
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?
Her var det mye som stemmer for oss også. |
![]() |
![]() |
#5 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Tja.. Mye av de nevnte tingene er helt klart ting jeg tvinger de til å gjøre..
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Har hatt noen hylerunder i frisørstolen vi også. Og medisniner, spesielt inhalatoren hjemme og forstøver/O2 på sykehuset.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Kommer bare på medisin og tannpuss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Jeg velger definitivt mine kamper med omhu.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Tvang der ting er nødvendig. Jeg hadde sikkert tvunget gjennom en frisørklipp også. Eller tatt det selv.
![]() |
#10 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Minstejenta mi er fryktelig hårsår, og hyler forferdelig når vi må gre håret. Men håret må jo gres innimellom!
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Tannpuss var det første jeg tente på. Medisin også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Jeg tvinger veldig lite egentlig. Men så har jeg også et barn det går an å forklare ting. Vi har tvunget medisin og tannpuss et par ganger, men det er sjeldent behov, han hører på forklaringer og tar det til seg. I andre tilfeller lar jeg ham velge selv. Hårklipp ville jeg aldri tvunget. Hadde jeg vært i situasjonen de foreldrene var i, ville jeg prøvd å ha barnet på fanget. Første gang vi klipte glitterbarnet med maskin syntes han det var litt skummelt, men gikk fint hvis han satt på fanget mitt i badekaret. Jeg var full av hår, men det var en liten pris å betale for å slippe livredd barn.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Vi har alltid minsten på faget, men han skriker likevel. Broren gjorde også det, men det gikk over da han var ca 3 år.
![]() |
#14 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Tåneglklipping er og blir et mareritt, det blir hyl og skrik, men det må gjøres. Ikke morsomt, og jeg skjønner ikke hve som er så ille med å få neglene klippet.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Minst mulig, men her i heimen er det som regel (men ikke alltid) fullt mulig å avlede. Det vil si at om de nekter å ta på klær, så kan jeg som regel ved hjelp av litt spøking og tøysing og avledning generelt få på dem klær likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Negleklipping og tannpuss. Hårklippen reagerte hun merkelig nok ikke noe særlig på.
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?Hvorfor MÅ man børste håret? Jeg skjønner at man må ta medisiner og pusse tennene, men hårbørsting er jo ikke akkurat livsnødvendig
![]() |
#18 |
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Kan drite i å ta kampen om vi skal være hjemme en dag. Men om jenta skal i bhgen så MÅ håret gres. Hvis ikke føler jeg at jeg sender en ustelt unge i bhgen.
![]() |
![]() |
#19 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du hørt om floker?
![]() |
#20 |
Skrekkøgle
|
Nei, men jeg antar du ikke har barn med arabiske gener?
![]() |
|
|