|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn? | |||
Navnet var klart da barnet/barna ble født |
![]() ![]() ![]() ![]() |
127 | 72,99% |
Før det var gått en uke |
44 | 25,29% |
Mellom 1 og 2 uker |
13 | 7,47% |
Mellom 2 og 3 uker |
14 | 8,05% |
Mellom 4 og 5 uker |
5 | 2,87% |
Over 5 uker |
9 | 5,17% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Førstemann fikk navn da jeg var gravid i 4. måned. Andremann hadde navn før jeg ble gravid. :navneopphengt:
![]() |
#3 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Jeg hadde en liste med forskjellige navn klare. Jeg ville se barnet før vi gav han/hun navn først. Jeg måtte jo se om barnet passet til hete det vi valgte.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Vi ga dem navn usett.
![]() |
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Da storesøster hadde vi vel et par-tre alternativer, selv om vi hadde en favoritt. Heldigvis passet hun godt til å få dette navnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?
Du er jo gal!
Gal du også
![]() |
#10 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Storebror fikk navn i løpet av første uka, lillebror mellom 2 og 3 uker.
![]() |
#11 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnet var klart før hun ble født.
![]() |
#12 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Namnet var klart då han vart fødd, men vi bytta impulsivt nokre timar etter at han var ute. Han var ingen Jonas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Navnet var klart da barnet/barna ble født. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Lillemor fikk vel navn dagen etter hun var født, nobalille da han var en 3-4 dager gammel.
![]() |
#17 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Med storebror hadde me navnet klart (hadde eitt guttenavn og eitt jentenavn)
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Jeg har aldri skjønt hvordan man kan ha navnet klart før fødsel. Mulig det har sammenheng med (se annen tråd et eller annet sted) hvor knyttet man er til barnet i magen. Selv har jeg jo hatt navnelister med navn jeg liker, men ingen av dem har blitt valgt. Jeg har vært nødt til å bli kjent med barnet før jeg har klart å velge navn jeg liker.
![]() |
#19 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?Sitron: selv om vi hadde navnene klare, så er det jo ikke slik at barna absolutt måtte hete det. Dersom vi ikke hadde følt at det passet, hadde vi selvsagt byttet.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?
For meg er det helt omvendt. Hvordan kan det finnes et menneske som ikke har noe navn? Jeg ville nesten følt det som litt dårlig gjort overfor barna mine dersom de ikke hadde hatt navn da de ble født. At jeg liksom ikke hadde giddet å bruke tid til å finne navn til dem. Ja, de kunne neppe bry seg mindre, men inni mitt hode ...
![]() |
|
|