Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 19:58   #1
Albertine
Passiv

Standard

Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/13/518140.html

Femten tusen i oppreising. Det er jo bare latterlig.

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:59   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fireåring innestengt på kott

Å, for et rettsvern vi har.

Gammel 13-11-07, 20:00   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Blir helt kvalm, jeg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:59   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Horribelt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:00   #5
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

OMG!!
Syke syke menesker!
Åsså 15000....er det mulig..

Gammel 13-11-07, 20:00   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott at rettferdigheten fikk seire...

Jeg har sagt det før - og jeg kommer til å si det igjen, desverre - vi har bedre foreldrevern enn barnevern her i landet.

Gammel 14-11-07, 14:55   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har sagt det før - og jeg kommer til å si det igjen, desverre - vi har bedre foreldrevern enn barnevern her i landet.

Slik har jeg opplevd det i mine møter med barnevernet også. Tragisk.

Gammel 14-11-07, 15:06   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste denne saken i dag tidlig, og den gikk virkelig inn. Føler meg fysisk dårlig bare av å tenke på det. Jeg er dypt rystet over at sånt kan skje, og at ingen har grepet inn tidligere. Stakkars, stakkars lille gutt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:58   #9
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)

Leste vg mens jeg spiste frokost idag.. Måtte legge fra meg både avisen og maten mens jeg fikk hentet meg inn igjen. Det grep meg hardt om hjertet, og tanken på at det var tilfeldig at de fant han. Grusomt!!

Gammel 13-11-07, 20:01   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får vel sønnen sin tilbake etterpå også, tenker jeg.
Jeg skjønner ikke helt hvordan de som jobber med å dømme disse kan sove om natta? Det er jo ikke bare EN som bestemmer dommen vel, men de som er med på dette og deler ut så latterlige "straffer" kan vel umulig ha barn selv? Hva ER dette for noe, for faen?

Gammel 14-11-07, 12:39   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jo ikke bare EN som bestemmer dommen vel, men de som er med på dette og deler ut så latterlige "straffer" kan vel umulig ha barn selv? Hva ER dette for noe, for faen?

Det er det norske lovverket som setter begrensninger for hvor hardt folk kan dømmes. Det er lovverket vi må gjøre noe med.

Gammel 14-11-07, 12:43   #12
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Denne saken er så grusomt hårreisende at jeg får vondt langt inn i hjerterota av å lese og høre om det på nyhetene.

Foreldrene fikk selvsagt latterlig lav straff.

Man får bare håpe og tro at han får et godt liv selv om starten har vært hard og brutal. Stakkars liten....

Gammel 13-11-07, 20:02   #13
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:05   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg fekk så vondt i magen då eg las dette. Eg klarer ikkje med mi beste vilje å forstå kva som kan få nokon til å behandle stakkars små born på dette viset.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:16   #15
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg klarer ikkje med mi beste vilje å forstå kva som kan få nokon til å behandle stakkars små born på dette viset.

Det kan være så mangt, for eksempel alvorlig psykisk sykdom, rus problemer, manglede empati og omsorgsevne fordi de har vært utsatt for grov omsorgssvikt selv eller gjerne alle disse tingene i en lite heldig kombinasjon.

Sist redigert av Heiko : 13-11-07 kl 20:36.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:43   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det kan være så mangt, for eksempel alvorlig psykisk sykdom, rus problemer, manglede empati og omsorgsevne fordi de har vært utsatt for grov omsorgssvikt selv eller gjerne alle disse tingene i en lite heldig kombinasjon.

Jeg skjønner jo at det er sånne ting som ligger til grunn, men jeg forstår det ikke.
Og 15000 for et liv verre enn for en hund er vel i minste laget. Jeg får vondt i magen.
Antakelig får de en tur på avrusning, og omsorgen tilbake.

Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:02   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg skjønner jo at det er sånne ting som ligger til grunn, men jeg forstår det ikke.
Og 15000 for et liv verre enn for en hund er vel i minste laget. Jeg får vondt i magen.
Antakelig får de en tur på avrusning, og omsorgen tilbake.

Det vil nok ikke holde med en tur på avrusning i denne saken.

Når det gjelder foreldrene til de barnevernsbarna jeg kjenner har jeg ingen problemer med å forstå at ting ble så jævlige som de ble. Disse foreldrene har selv opplevd de grusomste ting og de familieforholdene de har vokst opp med er ofte værre en det de selv har gitt sine barn. Dette i kombinasjon med psykisk sykdom og rus gir svært dårlige forutsetninger for at de skal makte å gi sine barn et minimum av det barna trenger. Det er (i de aller,aller fleste tilfeller) ikke snakk om at de gjør dette mot barna sine i ren ondskap, men fordi de ikke kan bedre eller makter bedre. De gjør så godt de kan ut fra sine begrensede forutsetninger. Det gjør det hele dobbelt så trist.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:16   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det vil nok ikke holde med en tur på avrusning i denne saken.

Når det gjelder foreldrene til de barnevernsbarna jeg kjenner har jeg ingen problemer med å forstå at ting ble så jævlige som de ble. Disse foreldrene har selv opplevd de grusomste ting og de familieforholdene de har vokst opp med er ofte værre en det de selv har gitt sine barn. Dette i kombinasjon med psykisk sykdom og rus gir svært dårlige forutsetninger for at de skal makte å gi sine barn et minimum av det barna trenger. Det er (i de aller,aller fleste tilfeller) ikke snakk om at de gjør dette mot barna sine i ren ondskap, men fordi de ikke kan bedre eller makter bedre. De gjør så godt de kan ut fra sine begrensede forutsetninger. Det gjør det hele dobbelt så trist.

Det som er dobbelt trist er at dette ikke ble fanget opp da foreldrene fikk dette barnet. Det burde ikke vært så vanskelig å forutse at det kunne gått galt??

Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:22   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forstår alt som er virkeligheten, men med hjertet mener jeg at rusproblemer alene bør være grunn til umiddelbar omsorgsovertagelse. Hvem i rus kan seriøst (serriøst) ta vare på barn? Barnevernet har hatt møte med foreldrene på kontoret, men det er liksom ikke grunn nok til å gå videre inn. Jeg vil nesten ikke skjønne, etter å ha lest sånt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 20:07   #20
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble kvalm! Stakkas barn!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.