Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du, eller vurderer du å gi en geit eller et esel i julegave?
Ja 64 60,95%
Nei 33 31,43%
Vet ikke 8 7,62%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 12:21   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)

Har dere gitt, eller vurderer dere denne gaveformen til jul?

Enkel påll: Ja, nei, vet ikke.

Utdyp svarene i tråden!

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:25   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Gi en geit i gave! (Kirkens Nødhjelp)

Næmmen! Hvordan kom den "tommelen ned" med??
Kjempetabbe!

Få den vekk!!

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:27   #3
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Næmmen! Hvordan kom den "tommelen ned" med??
Kjempetabbe!

Få den vekk!!

Jeg foreslo det for min svigermor, at hun kunne få en geit av oss. Men hun ville heller ha et håndkle :koko:

Gammel 25-11-07, 12:27   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga bort geiter og høner i fjor. Det kan nok hende at det er noen som får det i år igjen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:29   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har ikke gitt det før, men vurderer det i år. En fin idè, syns jeg!

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:33   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har bestilt 5xhøner. Tenkte jeg skulle henge kortene som følger med, på vinflasker.

"Her har du ei flaske vin og ei høne. Kos deg".

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:35   #7
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Har bestilt 5xhøner. Tenkte jeg skulle henge kortene som følger med, på vinflasker.

God ide!

Gammel 25-11-07, 12:35   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga bort geit i fjor. Vet ikke om det blir det i år også.

Gammel 25-11-07, 12:36   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det var gaven til single, mannlige familiemedlemmer! Det tror jeg jaggu vi kopierer.

Gammel 25-11-07, 12:43   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gav det til foreldrene våre i fjor. Det var stor suksess, men jeg synes det blir litt fantasiløst å gi det igjen i år. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:57   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor finner dere høner? Jeg ser bare kyllinger?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:37   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ga bort geiter og høner i fjor, i år handler jeg heller noe på en eller annen Rettferdig butikk. Kjedelig for mottakerne å få et kort med ei høne på to år på rad, om man aldri så mye støtter en god sak. Da støtter jeg heller den gode sak på andre måter.

Det at man ikke nødvendigvis gir bort ei geit på ordentlig står t.o.m på kortene som mottakerne får.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 12:42   #13
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

I fjor ga jeg 8 høner og en geit.. det blir nok noen høner som suppleringsgaver i år og.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:02   #14
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kjøpt ei geit

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:10   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi ga bort en gris som konfirmasjonsgave i fjor. Konfirmanten, som er av den veldig snille og idealistiske typen, ble fornøyd. I hvert fall når han skjønte at han faktisk slapp å ha grisen hjemme hos seg. Kan gjerne gi bort noen dyr videre også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:13   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endel i familien som ønsker seg en geit, og de skal få. Og jeg sier til alle som ikke vet hva de ønsker seg, at da gir jeg dem en geit.

Nevøen min som har alt og mere til fikk en gris til meg i konfirmasjonsgave. Han er ikke særlig idealistisk, men syntes det var kult likevel.

Gammel 25-11-07, 13:17   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor ga jeg kyllinger og geit i julegave til mor og besteforeldre.

Gammel 25-11-07, 13:24   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mamma og kusina mi skal få geiter.

Gammel 25-11-07, 14:04   #19
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Stikker så vidt hodet frem og innrømmer at dette ikke er helt min greie.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 14:07   #20
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har tenkt å gi det til alle besteforeldrene i år. Det er alltid like vanskelig å finne gave til de, da de har alt. En geit er jo en ypperlig ide.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.