|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HverdagsrasismeHva tenker dere om dette?
![]() |
#3 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: HverdagsrasismeSånn som dette blir jeg kvalm av å lese om. Snakk om å være full av fordommer og samtidig ond og dum nok til å leve dem ut. ÆSJ!
![]() |
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: HverdagsrasismeIkke den første og sikkert ikke den siste selgeren som vurderer vekk kjøpere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg er dessverre ikke overrasket |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: BNBE
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg syns dette er verre enn å bli utestengt pga hunder feks. Det å ha hund er jo et valg man tar, det å ha en annen hudfarge er noe man blir født med. Jeg syns ikke det er akseptabelt i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: HverdagsrasismeRasisme er uakseptabelt i alle fasonger. Å bruke argumenter som at selger står fritt til å akseptere hvilket bud han vil og å begrunne det med at den som har høyeste bud ikke passer inn i bomiljøet vitner om at han nok har vært utsatt for en smule press fra de nåværende naboene sine (som sikkert er redde for ghettofiseringen av nabolaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdiglada
![]() Sv: HverdagsrasismeNei, dette er ikkje greit. Virkelig ikkje.
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: HverdagsrasismeRett og slett kvalemnde holdninger! Hvordan i helsiken kan de klage over dårlig integrerte "innvandrere" når de faen meg ikke gir de en sjanse? Kan ikke klippe gresset? Hva er det for no?
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg tenker at det er helt klart at mannen er usedvanlig fordomsfull/rasistisk. Men jeg synes også det er en grei regel at selger kan velge hvilket bud h*n vil godtta. Vanskelig å gjøre noe med - og det er kanskje det som karakteriserer hverdagsrasismen - umulig å bli kvitt via lover, regler ol?
![]() |
#12 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeKjære vene! Slik behandling av andre mennesker er totalt uakseptabel. Makan til trangsynthet og steile fordommer. Men jeg tror nok desverre ikke det er et enestående tilfelle.
![]() |
#13 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeHadde det vært meg, så hadde jeg anmeldt selger sporenstreks. Makan til oppførsel.
![]() |
#14 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: HverdagsrasismeDa jeg solgte leilighet ba jeg mekler om å sile vekk evt. kranglefanter og folk som kunne vise seg å ha kort lunte mhp å saksøke meg for det ene og det andre. Så jeg mener absolutt at selger må få lov til å velge hvem man vil selge til, og 5000 er ingenting i forhold til sluttsummen på kassalappen. Men man skal være bra kynisk for å la være å gi boligen til høyeste bud BARE fordi det er snakk om innvandrerere. Det er jo ikke slik man løser integrasjonsproblemer.
![]() |
#16 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: HverdagsrasismeFysjom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg synes at slik oppførsel er helt uakseptabelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeHelt forkastelig - burde vært anmeldt på flekken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg vet om ei som ble utelukket ved boligkjøp fordi hun var alenemor. Det var et lite sameie med tre-fire leiligheter, og sameierne skulle godta den nye kjøperen. Men hun fikk beskjed før budrunde, da. Og kjøpte nabohuset i stedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: HverdagsrasismeDette er forkastelig. Holdningene til selger er hårreisende. Allikvel mener jeg det bør være opp til selger hvem de ønsker å selge til. Men denne saken ga meg en kvalm følelse.
![]() |
|
|