Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 18:35   #1
tiril
Passiv

Spørsmål

Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund

Nokon som har lest dei?
Og er dei bra?

Har kjøpt Livstid, og etter på såg eg at den er en direkte fortsettelse på Nobels Testamente...
Kanskje eit poeng å lese den først...

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 18:37   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund..

Alle bøkene i den serien følger vel på hverandre kronologisk, og kan også leses uavhengig av hverandre.

Nobels Testamenet er veldig bra (synes jeg), så hvis du liker den typen krim, så hadde jeg spandert den på meg selvi følrjulsgave

Gammel 11-12-07, 18:39   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns begge er veldig bra, og hadde absolutt lest Nobels testamente først.
Løp å kjøp!

Gammel 11-12-07, 18:40   #4
tiril
Passiv

Standard

Pamina:
Er Nobels Testamente komt i pocket utgave?(gnien før jul)

Er det endå feire bøker enn dei to?

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 18:42   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det tror jeg den er, vi har den på lydbok - veldig ok på lange kjøreturer!

Sjekk haugenbok på nett!

Jupp her er den

Gammel 11-12-07, 18:45   #6
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det tror jeg den er, vi har den på lydbok - veldig ok på lange kjøreturer!

Sjekk haugenbok på nett!

Jupp her er den

Då skal det handlast på torsdag og lesast i helga :hurra:

Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 18:43   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har önsket meg den nye til jul, og naa skal jeg jammen lese Nobels testamente paa nytt för jul slik at det blir ekstra göy med den nye.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 18:45   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest begge.
Må lese de i kronologisk rekkefølge da bøkene også handler mye om Annika Bengtzons privatliv.
Nobel Testamente ig Livstid til slutt ....og jeg håper det kommer fler.
Leste forøvrig Livstid på svensk da jeg ikkekunne vent epå norsk oversettelse.

Gammel 11-12-07, 20:24   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest Nobels Testamente, og ble ikke så engasjert at jeg løp for å kjøpe noen oppfølger. Nå kommer jeg jo sikkert til å gjøre det, bare fordi jeg blir nysgjerrig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 21:22   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte de begge to veldig godt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 08:53   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bare lest Nobels testamente. Spennende bok og lettlest krim. Liker å slappe av med den typen krim, jeg da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:11   #12
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund

Har lest alt unntatt den siste av Marklund. Den siste står på ønskelista til jul.

Veldig bra bøker synes jeg.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 10:01   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått og ventet på siste boka hennes siden jeg ble ferdig med Nobels testamente i vår. Jeg digget den. Hører på lydbok og er nå igang med Livstid. Selv om bøkene kan leses uavhengig av hverandre ville jeg absolutt lest Nobels testamente først. Det er så mye som blir ført videre i den siste boka.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:11   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på Livstid nå, men har ikke lest Nobels Testamente først. Det går helt fint. Er du i tillegg kjent med Anikka som romanfigur, så er det nok ikke noe problem å lese dem i motsatt rekkefølge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.