|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Hvordan fjerne lukt i klær?Har en del klær, særlig treningstøy som det har satt seg lukt i. Det fører til at så snart jeg tar de på meg lukter det sur svette. Klærne er ellers ok og jeg vil helst ikke kaste de. Finnes det noe supert vaskemiddel som funker ekstra godt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?Du kan prøve med eddik i skyllevannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?Vaske dem litt varmere? F.eks. 60 grader hvis de vanligvis går på 40? Det synes jeg pleier å hjelpe. Og det er uansett verd et forsøk hvis alternativet er å kaste dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?Jeg har hørt noe om å bruke Pyrisept i vaskemaskinen tror jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?Jøss, pyrisept? :løper og leser på flaska: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?
ja dette har jeg prøvd uten hell. Vasket en gneser på 75 grader uten at det ble bedre. Men kanskje dette med eddik er verdt å prøve. Det funker jo bra på dårlig lukt inne ( husker ihvertfall det slik da jeg febrilsk prøvde å fjerne røyklukt etter en fest hjemme i 16års alderen....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
trøtt
|
![]() Sv: Hvordan fjerne lukt i klær?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|