|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Går du i kirken på julaften? | |||
| Ja, men er ingen kirkegjenger ellers i året |
|
6 | 6,90% |
| Ja, og deltar også på gudstjenester ellers i året |
|
8 | 9,20% |
| Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester |
|
64 | 73,56% |
| Nei, jeg går ikke på julaften, men tar meg gjerne en tur ellers i året |
|
9 | 10,34% |
| Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Litt mer religiøs i julen?Jeg leste følgende artikkel i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2161497.ece Sist redigert av Pepper Lemon : 20-12-07 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Lit mer religiøs i julen?Nei, jeg går ikke i kirken på julaften og er like ikke-troende i hele desember som jeg er ellers i året.
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Lit mer religiøs i julen?Jeg tror, men går ikke i kirken julaften, jeg var der i dag sammen med ungene. Så jeg passer ikke inn i satistikken.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Lit mer religiøs i julen?Nei, jeg går ikke i kirken, unntatt når jeg blir invitert dit eller når jeg gifter meg.
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Lit mer religiøs i julen?Niks, er aldri i kirken med mindre jeg blir invitert (bryllup, dåp).
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 20-12-07 kl 15:30. Årsak: eh.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, går ikke i kirka i jula, kun ved dåp, begravelse og bryllup. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lit mer religiøs i julen?Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester
|
|
|
#12 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lit mer religiøs i julen?
|
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Litt mer religiøs i julen?Ikke mer religiøs, bare litt mer høytidelig. Sist redigert av Fruktflua : 20-12-07 kl 18:18. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Vi går i kirken innimellom ellers i året, da det er naturlig for oss.. Dersom det passer seg sånn, og ikke blir for masete, går vi også i kirka på julaften. Synes det er veldig stemningsfullt, men synes det kan bli sent og stressende i forhold til julemiddagen og alt annet på julaften.
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Lit mer religiøs i julen?Jeg er akkurat like ukristelig i jula som ellers, og går slett ikke i kirken.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Lit mer religiøs i julen?Jeg krysset på Ja, men ikke resten av året. Mend det er en sannhet med moderasjoner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Ingen av alternativene passer. Jeg går ikke i kirken julaften og aldri på eget initiativ ellers heller. Men enern går i korps, og de har konserter i kirken, gjerne i forbindelse med gudstjeneste. Da går jeg selvsagt. Og i bryllup og begravelser.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?
Jeg tror poenget med å skrive "delta i gudstjenester" i stedet for "gå i kirken" var for å holde denne typen kirkebesøk utenfor. Så da er det meningen du skal svare at du aldri deltar (tror jeg).
|
![]() |
|
|