|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hvorfor liker du å reise?Hva er det ved reising som appelerer til deg? For min del liker jeg å reise av to grunner: 1) Komme meg vekk fra hverdagen (dette betyr i praksisk, husmaling, vasking og plenklipping) og 2) Spise nye ting. Det siste er litt pinlig, men jeg liker veldig godt å smake på nye ting. Siden det er dette som kriteriene mine synes jeg det er helt greit med ferietur til Sverige, eller en tur hos moren min eller svigerfamilien.
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg liker egentlig ikke så godt å reise jeg. Folk syns jo jeg er rar om jeg sier det, men jeg syns det er mye styr.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Det er vel ikke pinlig, Him. Halve poenget, syns jeg, med å reise nye steder er nettopp maten.
![]() |
#4 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Da må jeg bare skyte inn at NÅR jeg reiser så er jeg ikke spesielt glad i å smake på skummel mat heller.
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Ny og spennende mat, kulturen, varmen, naturen, menneskene, opplevelsene man ikke får her hjemme.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg er eventyrer og anekdotesamler. Og både mannen og jeg er pasjonerte språknerder, så mye av tida går med til tjuvlytting. Dessuten elsker vi planlegging og utpønsking av mer eller mindre smarte løsninger.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Sitron og Tinetoff: Jeg synes det er greit å være glad i god mat, men det får faktisk an å få en helt allright caffe latte andre steder enn i Italia. For ikke å snakke om prisforskjellen, da.
![]() |
#8 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg er ikke glad i å fly, så det stopper meg. Jeg liker jo å komme bort, men er ikke glad i kaoset det er å få 5 stykker ut av huset. Så vi drar foreløbig kun på hytta. Drømmer om en tur til Danmark med ungene til sommeren. Leie et feriehus. Da kan vi jo ta båt.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Caffe latte vil fior det første aldri bli helt ålreit. Dessuten har jeg aldri smakt samme mat her hjemme som jeg har gjort andre steder, selv om det ser ut og heter det samme.
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jo, men det handler om eventyr, him! Å spise nudler på en helautomatisert japansk nuddelrestaurant, f.eks., eller dim sum i diger New York-kinarestaurant med ambulerende traller, eller å spise gud-vet-hva ved boder på asiatiske nattmarkeder!
![]() |
#12 |
Opp og ned
|
Hærlig.
![]() |
#13 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Sitter og planlegger hjemreise alene med snart 2-åringen med to fly og ett tog, og jeg har en svært sterk følelse av at jeg ikke kommer til å like det ...
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg liker å føle meg rikere når jeg kommer hjem enn når jeg dro. Jeg liker å oppleve nye miljøer, natur, historie og ikke minst mat.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Det beste med reiser er å oppleve noe annet enn det man gjør hjemme. |
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg synes det er utrolig gøy å reise kollektivt i andre storbyer. Metroen i Paris. Subwayen i New York. Tuben i London. Det er deilig å sitte der, kjenne lukten av en annen storby, se hvordan andre mennesker lever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg finnes ikke eventyrlysten, så min motivasjon for å reise kan i alle fall ikke tilskrives den slags tilbøyeligheter. Som Him liker jeg å komme bort fra hverdagen, og da gjerne for å a) se noe nytt og snuse inn lukten av et annet sted, b) shoppe, c) spise god mat og drikke god vin.
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg har litt forskjellige kriterier for reisene mine og liker mye forskjellig. Det aller viktigste er å bli tatt ut av hverdagen. På den måten kan en tur med overnatting i Østersund også tilfredstille litt av utferdstrangen min. Å reise i Norge er jeg ikke spesielt glad i, kanskje fordi alt minner meg om hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Når du nevner frokost Monsoon kan jeg ikke la være å nevne en av de mest minnerike frokostene jeg har fått servert. Vi skulle kjøpe oss frokost litt kjapt i Las Vegas (ventet på buss til Los Angeles). Frokost for 2 dollar fikk vi se på en plakat og vi gikk inn i kafeen og bestilte. Det var dumt å ikke sjekke hva vi bestilte. Vi fikk servert en diger Cola, kaffe, bacon, pølser, et loffrundstykke dekket av en feit hvit saus, pommes frites og noen andre stekte greier |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|