|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Kan du polsk?I morgen kommer vår polske vaskehjelp for første gang. Hun er veldig dårlig i engelsk, og enda dårligere i norsk. Er det noen her som kunne tenke seg å oversette noen setninger til polsk for oss - så kan vi lage en lapp til henne. Kanskje kan vi unngå noen av de grusomme misforståelsene som har forekommet hos et vennepar av oss.
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du polsk?Jeg kan jugoslavisk og har vært nødtolk for en polakk (det var bare snakk om en beskjed, og han forstod det jeg sa på jugoslavisk) men språkene er nok såpass forskjellige at det er tvilsomt jeg har noe å bidra med her.
![]() |
#4 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du polsk?Mannen jobber med noen.. men jeg tror de er hjemme akkurat nå. Hvis ikke, så kan han spørre til mandag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kan du polsk?Noen linker som muligens kan hjelpe noe:
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du polsk?Korva er det eneste ordet jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du polsk?Tror det betyr hore. Er ihvertfall et skjellsord som polakkene som min samboer jobber med bruker. Og det skrives visst med w. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan du polsk?
Lody kan jeg også! Fortsatt er polsk is det beste jeg vet! (2 uker i polen i 93)
![]() |
|
|