Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen akvarister her?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 21:54   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Noen akvarister her?

Flere enn jeg som driver med akvarium her?

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:59   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Jepp, jeg gjør!

Har 3 kar; et på 300 liter, et på 60 liter og et på 20 liter.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 22:01   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Drøyt å si jeg driver med akvarium, men vi har et på 60-70 liter.

Temmelig ferske da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 22:16   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er nybegynner. Kjøpte vårt første akvarie i mars i fjor. Det er 26 l.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 22:16   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt akvarium fra 10 liter og oppover gjennom hele livet. Nå har jeg et på 220 liter. Hadde vært morsomt (for meg, ikke sambo) å hatt et som var en smule større. Litersyken kommer fort, ja.

Gammel 16-01-08, 22:20   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

LItersyka er skummel...

Jeg starte kariæren med en 60 liter. Manglet ikke på velmente råd om at det var for lite, og at jeg veldig fort ville ha større. Men nei; jeg var sta og sto på det at 60 liter var nok.

3-4 mnd senere kom 180 literen i hus...

I høst fikk jeg lyst på enda mer vann, og da var 300 liter det jeg endte på.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:00   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Har et 200-liters og 520-liters med vann og fisk i. 60-literen er tom for tiden.

Gammel 17-01-08, 08:01   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde for noen år siden. Jeg husker ikke hvor stort. Vi var ikke veldig flinke til å vedlikeholde det, det var stort sett gjengrodd.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:16   #9
Left
Passiv

Standard

Å kalle seg akvarist når man har 3 slørhaler og et 10 lites kar er kanskje i overkant, men vi har fisker
Litersyken har jeg smakt på, og kommer antakelig til å gjøre noe med om ikke alt for lenge. Noe kjempekar blir det ikke, for vi bor i studentleilighet og skal flytte om 1,5 år - orker ikke tanken en gang på å begynne og flytte fisk for flere hundre liter. Så det får bli når vi kommer oss "hjem"
Tenker vi satser på 60l eller noe sånt jeg. Litt mer enn en firkantet gullfiskbolle

Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 20:37   #10
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Hadde vært morsomt å se bilder, uansett størrelse på karet.

Jeg har bilde av mitt, men det går ikke an å legge inn her, så vidt jeg kan se.

Gammel 17-01-08, 20:41   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her er i tråden til mine.
http://www.foreldreportalen.no/forum...light=akvarium

Gammel 17-01-08, 21:00   #12
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her er i tråden til mine.
http://www.foreldreportalen.no/forum...light=akvarium

Flotte kar du har! 500 liter kunne jeg tenkt meh,ja. Men, har en smule plassmangel.

Gammel 17-01-08, 21:02   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Vi har vårt under trappa. Det har stått tomt noen år, men vi fikk vann i det igjen fordi vi ikke ante hva vi ellers skulle sette der.

Gammel 21-01-08, 21:26   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Akvarist her også.

Har akkurat nå 4 kar oppe å går. Leverer litt yngel til butikk og selger litt på nett både yngel og moser.
Drømmer om 5-600 liter, men har for lite hus !

Gammel 28-03-08, 18:58   #15
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Nå blir 60-literen snart også tatt i bruk. Jeg har et troll; en nydelig knallblå tigerbarbe. Den terroriserer resten, så nå får den eget hus. Må bare kjøpe pumpe og varmekolbe først.
Så blir det nok flere flotte "troll" etter hvert.

Gammel 28-03-09, 10:08   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå blir 60-literen snart også tatt i bruk. Jeg har et troll; en nydelig knallblå tigerbarbe. Den terroriserer resten, så nå får den eget hus. Må bare kjøpe pumpe og varmekolbe først.
Så blir det nok flere flotte "troll" etter hvert.

Vil se bilde!

Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 00:11   #17
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Har nettopp kjøpt et 20 liters, og begynt å fylle det opp med fisker. Grunnet plassmangel har vi ikke noe større nå, men vi hadde et 120 liters hjemme hos foreldrene mine.

Morro med fisk i hus igjen!

Gammel 27-03-09, 11:03   #18
Merete
Superaktiv

Merete sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

vet ikke om det er liv i denne tråden lenger, men jeg har akvarium igjen, etter jeg kvittet meg med alle mine i fjord pga flytting... Så nå er jeg i gang igjen ååå det er sååå morro

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 11:07   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk 28 guppyer i et ynglekar i går. Jeg fikk sågar se fødselen av den aller siste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:23   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Fikk 28 guppyer i et ynglekar i går. Jeg fikk sågar se fødselen av den aller siste.

Morro !

Vi fikk ancistrus yngel for to uker siden, en svær gjeng både brune og albino.
Nå har jeg kun tre kar i gang og det holder for en stund.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.