|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spiser dere kveldsmat?(og da tenker jeg på den voksne delen av familien, jeg tar det som en selvfølge at barna gjør det)
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spiser dere kveldsmat?Selvfølgelig? Vi spiser middag rundt 16, og det er jo direkte usunt å IKKE spise etter det. Men så spiser jeg 7-8 ganger daglig da, ofte oppimot 10.
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Spiser dere kveldsmat?Nei veldig skjeldent.
|
|
|
|
#4 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spiser dere kveldsmat?Det varierer litt - enkelte dager litt frukt, andre dager ei brødskive eller et par knekkebrød. Det er særlig de kveldene jeg har vært på trening at det frister med mat om kvelden
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: Spiser dere kveldsmat?Jeg spiser ofte to kornmo med brunost.
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere kveldsmat?Jeg elsker kveldsmat! Å få sitte helt i ro og fred og spise knekkebrødet mitt er helt utrolig deilig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spiser dere kveldsmat?Ja, hver dag. Jeg legger meg stort sett rundt 1-tiden, det er litt ugreit å legge seg uten å ha spist på 8-9 timer.
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spiser dere kveldsmat?Kveldsmat må jeg ha. Klarer ikke å legge meg på tom mage. Vi spiser middag kl 17 om jeg er hjemme. På jobb spiser jeg ca 18 om jeg rekker. Kommer hjem fra jobb 22.30 og da må jeg ha to knekkebrød og en kopp te mens jeg "lander" litt om det har vært mye kjør på jobb. Om jeg er hjemme om kvelden spiser jeg kvelds rundt 21.30
|
|
|
#11 |
|
Alltid våken
![]() ![]() |
Sv: Spiser dere kveldsmat?Vi spiser middag 17:15, da kommer mannen hjem.
|
|
|
#12 |
|
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
Sv: Spiser dere kveldsmat?Hovedinnlegger tar det som en selvfølge at barnet spiser kveldsmat?? Merkelig utsagn...
|
|
|
#13 |
|
klossemajor
Sv: Spiser dere kveldsmat?
Det utsagnet får vel tilskrives at jeg vokste opp i en tid hvor barnehager ikke var vanlig og "alle" spiste middag i fire-femtiden, og at jeg som barnløs dessverre har hatt lite omgang med småbarnsforeldre av i dag - før nå. Jeg er fremdeles så fersk mor at jeg har permisjon, så jeg regner med nye spennende erfaringer når junior skal begynne i barnehage om noen måneder.
|
|
|
#14 |
|
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere kveldsmat?Jeg elsker kveldsmat og spiser det hver dag/kveld(?). Har problemer med å få i meg frokost, det er mulig kveldsmaten har noe med det å gjøre, men kommer nok ikke til å endre vanen, er for glad i brødskiven og teen jeg koser meg med etter barna er lagt.
|
|
|
|
#15 |
|
klossemajor
Sv: Spiser dere kveldsmat?
Brødskive og te er min favoritt også, men jeg har ingen problemer med å spise frokost for det ...
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spiser dere kveldsmat?Ja, jeg er veldig glad i kveldsmat. Appetitten min er som regel på topp på kvelden. Spiser oftest brødskiver og drikker innimellom varm sjokolade eller te til. Andre ganger spiser jeg middagsrester til kvelds. Prøver å ikke spise altfor sent, sånn at jeg ikke er stappmett når jeg legger meg.
|
|
|
#17 |
|
*_*
|
Sv: Spiser dere kveldsmat?Har nettopp spist to brødskiver med makrell i tomat. En helt vanlig kveldsmat i det rajrajske hjem. Alltid kvelds med stearinlys på bordet for de voksne. Ofte kjører vi full oppdekking med alt av pålegg, eggerøre, varme rundstykker og te. Det er koselig, det!
|
|
|
|
#18 |
|
WF: BNBE
Sv: Spiser dere kveldsmat?Vi spiser ikke kveldsmat, fordi vi spiser middag etter barne-tv. Men vi spiser et lite måltid når vi kommer hjem fra barnehagen, så Snuppa spiser uansett 5 ganger hver dag.
|
|
|
|
#19 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Spiser dere kveldsmat?I gode perioder for å si det sånn. Meninga er at vi skal spise kveldsmat, men det blir ikke hver dag at vi ender opp med et bra (dvs sunt) alternativ.
|
![]() |
|
|