Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med bearnaisesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 21:16   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pizza med bearnaisesaus

Jeg må ha pizza med biff og bernaisesaus. Helst den fra Yonas i Tromsø, men siden de nok ikke leverer så langt sør lurer jeg på om noen har en oppskrift. Eller vet om steder i Oslo som lager delikatessen?

*gå på veggen*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:17   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Gjør ikke alle pizzasjapper det?

Gammel 29-01-08, 21:18   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Saus på pizza?

Gammel 29-01-08, 21:19   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mulig. Men den må være god. Så god som Yonas sin
Når jeg tenker meg om har jeg lyst på tacopizza fra Yonas også. Den dressingen har de garantert ikke sør for polarsirkelen. *savne*

Gammel 29-01-08, 21:19   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er dette en ny pica Zol? I tillegg til krimbøker?
Gå inn og sjekk på www.Pizzanett.no Alle norges pizzasteder

Gammel 29-01-08, 21:21   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Er dette en ny pica Zol? I tillegg til krimbøker?
Gå inn og sjekk på www.Pizzanett.no Alle norges pizzasteder

Krimbøker, krimserier, strikking og diverse mat. Har fått intenst lyst på junk og fet mat de siste dagene, så det er tydelig at noen krever mer energi. Det tar jo veldig på å tilbringe dagene på sofaen .

Gammel 29-01-08, 21:23   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke Peppes også slike uhyrligheter?

(Jeg måtte dobbeltsjekke at du virkelig var gravid. Noe annet kan ikke forklare slike ekle lyster.)

Erkjenner å aldri ha smakt, eller noensinne hatt lyst på, pizza med bearnaise.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:27   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Har ikke Peppes også slike uhyrligheter?

Det ser ikke sånn ut. Pizza-kina ekspressen har bernaisesaus man kan velge å ha på pizzaen man komponerer selv, men jeg kjenner at det ikke blir helt riktig

Er det noen som har prøvd å lage slik pizza hjemme? Mener å huske at det er tomatsaus under også bernaisesaus oppå?

Gammel 29-01-08, 21:28   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Yonas sin tacopizza er mye bedre enn den med biff og bernaisesaus!
(Jeg har i tillegg mulighet til å meske meg med slike godbiter!)

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:04   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er ikke å oppdrive her, tror jeg. Jeg hadde aldri hørt om det før sommeren 2006 da jeg var på ferie i Oslo.

Gammel 30-01-08, 09:26   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy, jeg kan umulig være skikkelig gravid, for dette hørtes helt grusomt ut!

jeg liker bare hjemmelaget bernaise sammen med rødmende kjøtt og ovnstekte poteter, å besudle pizza med noe sånt?

Men hva vet vel jeg. Jeg bruker brunostsaus på raspeballene mine...

Gammel 30-01-08, 09:35   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Fy, jeg kan umulig være skikkelig gravid, for dette hørtes helt grusomt ut!

jeg liker bare hjemmelaget bernaise sammen med rødmende kjøtt og ovnstekte poteter, å besudle pizza med noe sånt?

Det er faktisk utrolig godt. Jeg var kjempeskeptisk første gang jeg fikk det servert, og var overrasket over hvor snaskens jeg syns det var. (Kanskje hjemmelaget pizza med bernaise hadde vært tingen i dag? )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:39   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

(Kanskje hjemmelaget pizza med bernaise hadde vært tingen i dag? )

Dersom noen lager hjemmelaget versjon av bernaisepizza vil jeg gjerne høre hvordan resultatet blir. Skal man fks ha kjøttet på stekt eller ustekt?

Mannen sier han kan kjøre og hente en bernaisepizza på fredag. Han har tydeligvis aldri vært gravid . Jeg overlever nok - verre blir det om jeg får lyst på takopizza. Selv om vi har kinakål her nede, er nok den dressingen vanskelig å kopiere.

Gammel 30-01-08, 12:16   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hva vet vel jeg. Jeg bruker brunostsaus på raspeballene mine...

Jeg glemmer aldri da jeg fikk servert raspeballer i Trondheim for første gang. Så at alle tok på saus, og jeg tenkte- "jojo, brunsaus på raspeball...-jeg får jo gi det en sjanse" -tok på, og den første gaffelen inn i munnen
Det ble ikke spist mer for å si det slik....

unnskyld for trådkupping

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:25   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Jeg er nok ikke gravid nok.

Gammel 24-02-08, 19:41   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke å oppdrive her, tror jeg. Jeg hadde aldri hørt om det før sommeren 2006 da jeg var på ferie i Oslo.

Pizza med bernaisesaus var ganske poppis her i området på åttitallet. Vet ikke om det fremdeles er å oppdrive.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:19   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gamle dager (begynnelsen av 90-tallet) spiste jeg pizza med biff og benaisesaus på Bella Napoli i Storgata i Oslo. Lurer på om pizzaen het pizza ciao eller noe sånt? Tror ikke Bella Napoli har blitt lagt ned siden sist heller, faktisk.

Gammel 29-01-08, 21:20   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Å, biff og bernaise. Det har jeg ikke spist på lenge. Vet at pizzautsalget på Grorud senter ved SATS selger det og Sten's pizzeria på Stovner. Der har jeg kjøpt det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:01   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Å, biff og bernaise. Det har jeg ikke spist på lenge. Vet at pizzautsalget på Grorud senter ved SATS selger det og Sten's pizzeria på Stovner. Der har jeg kjøpt det.

Yes, Stens pizza var best i verden, men nå er det bare navnet som videreføres, og den er ikke like fantastisk mer, ihvertfall hva ryktene sier. Peppes kan ihvertfall ikke sammenlignes, men jeg er ingen Peppesfan.

Mannen min har sin egenkomponerte, vi ble tvunget siden det ikke finnes noen sjappe i nærheten her som leverer sånn pizza.
Han lager bare vanlig pizzabunn med rull opp på sidene, tynt lag med bernaisesaus, steker biff, løk (og paprika og sopp) i panna med masse godt krydder og putter oppå deigen. Vi tar likesågodt et tynt lag ost også. Den blir kjempegod.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:03   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Yes, Stens pizza var best i verden, men nå er det bare navnet som videreføres, og den er ikke like fantastisk mer, ihvertfall hva ryktene sier. Peppes kan ihvertfall ikke sammenlignes, men jeg er ingen Peppesfan.

Mannen min har sin egenkomponerte, vi ble tvunget siden det ikke finnes noen sjappe i nærheten her som leverer sånn pizza.
Han lager bare vanlig pizzabunn med rull opp på sidene, tynt lag med bernaisesaus, steker biff, løk (og paprika og sopp) i panna med masse godt krydder og putter oppå deigen. Vi tar likesågodt et tynt lag ost også. Den blir kjempegod.

:notere:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bearnaisesauspizza, gravideskrulling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.