Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Grønt tilbehør til indisk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-08, 14:15   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grønt tilbehør til indisk

Jeg er litt dårlig på å ha grønnsaker til min indiske gryte, og er litt usikker på hva som egentlig er best. Jeg lager stort sett kylling Tikka/Rogan Josh o.l. Hva bruker dere andre?
Og ja, selvsagt har vi naan-brød og raita.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:18   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Jeg skal ha noe sånt i morgen og skal ha squash og sopp til.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:18   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Vi pleier å skjære opp tomat, agurk og rødløk til indisk mat. Det har jeg "lært" av min venninne som er gift med en inder.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 15:01   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi pleier å skjære opp tomat, agurk og rødløk til indisk mat. Det har jeg "lært" av min venninne som er gift med en inder.


Jupp! Det er det "autentiske".

Vi har ofte gronnsaker i retten vi lager. Som f.eks blomkål som du har i sausen sammen med kylling. Samme med boenner, paprika, sopp, loek og poteter. Vi har sjelden gronnsaker (bortsett fra det over) ved siden av retten, men ofte ekstra gronnsaker I retten.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:24   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi pleier å skjære opp tomat, agurk og rødløk til indisk mat. Det har jeg "lært" av min venninne som er gift med en inder.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jupp! Det er det "autentiske".

Da går vi for autentisk.
Takk for alle tips!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 15:05   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi pleier å skjære opp tomat, agurk og rødløk til indisk mat. Det har jeg "lært" av min venninne som er gift med en inder.

Skal det ikke være noe dressing-aktig over dette også? Sitron og eddik?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 16:41   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Skal det ikke være noe dressing-aktig over dette også? Sitron og eddik?

Vi bruker det "naturell" og det bruker min venninne også (og de drev indisk resturant i Oslo tidligere).

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:21   #8
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Til indisk karrigryte pleier vi å ha små skåler med syltede ingefær, mango, mango chutney, banan, kokos, rosiner, egg i biter, og eple. Nam.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:31   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Vi pleier å woke paprika, broccoli og vårløk med litt ketchap manis i til slutt til indisk - synes det passer godt. Ellers minnes jeg fra jeg var i India for lenge siden at man kunne få raitavarianter med mye grønnsaker i - store biter av paprika og agurk, for eksempel.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:54   #10
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Jeg bruker ofte grønne bønner i Rogan Josh.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 15:08   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

zol: hender seg vi skviser en sitron over, ja, men sjelden eddik. Nå har jo ikke jeg den eneste fasiten, da.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 17:34   #12
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Jeg synes det er et must med en solid haug med frisk koriander over indisk mat. Av og til spiser jeg indisk bare som en unnskyldning for å kunne spise en bunt med koriander - det er så godt! (Og fryktelig sunt også, og det gjør jo ingenting.)

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:01   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønt tilbehør til indisk

Jeg syns rett og slett at noen eller flere kan legge inn hele oppskrifter jeg, istedet for å friste med småhint her og der :sikler:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no