Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Råd mot hangover?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 21:37   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Råd mot hangover?

Jeg drikker nesten aldri mer enn to glass vin lenger, for jeg blir så usannsynlig dårlig dagen etter...

Men det hender jo at jeg kunne tenke meg å slå ut håret litt mer.

Har hørt at inntak av allergimedisin før kvelden starter skal være effektivt.

Stemmer det?
Hvor mye og på hvilket tidspunkt?

Andre gode råd?

:Zoë har lyst til å slå ut håret i morgen:

Gammel 08-02-08, 21:41   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd mot hangover?

Én Zyrtec før du drikker og én før du legger deg hjelper. Og å drikke mye vann (innimellom vinen, og før du legger deg), og å roe ned en stund før du legger deg. Og mye vann og cola dagen etter.

Gammel 08-02-08, 21:41   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikke like mye vann som vin underveis. Hodepine dagen derpå skyldes som regel dehydrering.

Gammel 09-02-08, 00:50   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Drikke like mye vann som vin underveis. Hodepine dagen derpå skyldes som regel dehydrering.

Jepp. Dessuten lønner det seg å spise før man legger seg.
Ihvertfall hjelper det meg.

Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 00:58   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Drikke masse vann underveis.
pleier også å ta en paracet før jeg legger meg.

Zyrtec har jeg aldri prøvd, men en nabo sverger til noen naturtabletter som vistnok er å få kjøpt i butikken, og som virker.

Kos deg du.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:08   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Drikk mye vann underveis og før du legger deg. Jeg innbiller meg også at det hjelper med noe ordentlig nattmat. Min sambo mente i de tider da vi festet mye at det hjalp å innta mye fett før man begynte å drikke - han sverget til noen slurker tran. :urk: Det rådet har jeg aldri prøvd. Jeg har prøvd zyrtec noen ganger, men det er så lenge siden at jeg ikke husker om det virket eller ei. Er skaden alt gjort, så er cola et absolutt must er i huset.

Gammel 09-02-08, 20:29   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Zyrtec og Alka-Seltzer gjør susen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 20:34   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Zyrtec og Alka-Seltzer gjør susen.

Eller kanskje rett og slett litt Benzo?

Gammel 09-02-08, 20:37   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Eller kanskje rett og slett litt Benzo?

Hehe, det tør jeg ikke. :kjedelig:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:42   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zyrtec har NULL effekt her.

Eneste som virker er ibux evt ikke drikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:43   #11
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Undersøkelser at allergimedisin ikke virker på "hangover" dessverre. Men husk og drikke mye vann, gjerne et glass vann pr glass vin. Lykke til og god helg

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:51   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Undersøkelser at allergimedisin ikke virker på "hangover" dessverre. Men husk og drikke mye vann, gjerne et glass vann pr glass vin. Lykke til og god helg

Grunnen til at det visstnok skulle virke, var at vin inneholder histaminer - og derfor virker antihistamin - var det ikke sånn det var?

Så det er bare tull?

Er så desperat et jeg prøver likevel, tror jeg....

Ja, masse vann er virkelig et must.
Gjelder bare å huske det underveis.

Gammel 08-02-08, 22:38   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Grunnen til at det visstnok skulle virke, var at vin inneholder histaminer - og derfor virker antihistamin - var det ikke sånn det var?

Så det er bare tull?

Er så desperat et jeg prøver likevel, tror jeg....

Ja, masse vann er virkelig et must.
Gjelder bare å huske det underveis.

Akkurat det leste jeg nylig, og årsaken er at noen reagerer på garvestoff i vinen, reagerer allergisk.Derfor blir man veldig dårlig.
Jeg tåler ikke garvesyre, derfor drikker jeg lite vin.Men, drikker jeg vin, mer enn et par glass, har jeg meget god effekt av Zyrtec.

Dagen derpå tar jeg en ibux og en paracetamol med en gang jeg våkner.Drikker mye cola.Drikker også et par store glass vann før jeg legger meg ...dersom jeg er i stand til å huske det

Jeg kommer ihvertfall uansett hva andre sier, til å fortsette med Zyrtec.

Gammel 08-02-08, 22:50   #14
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Zyrtec er vidundermedisin for min del!!!!!!! Tar 2 stykker når festen starter. Eneste bivirkning jeg merker er at jeg er VELDIG trøtt dagen derpå!
Glemte det sist jeg var på fest, og jeg var KJEMPEDÅRLIG dagen etter!!!!!!
Venninna mi har aldri vært fyllesjuk, noe vi andre misunte henne. Hun er veldig allergisk og har i alle år tatt Zyrtec for dette.......

Gammel 08-02-08, 22:57   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Zyrtec er fantastisk. rett og slett!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:30   #16
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Neivel? Hvorfor sier så mange at de har gode erfaringer med det da? Zyrtec reddet mitt feste-liv, for å si det mildt. Jeg var av typen som kunne ligge og spy i to dager etter en en bytur. Og jeg er langt i fra en stordrikker.

Gammel 08-02-08, 22:05   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Dropp alkoholen. Det er det eneste fornuftige.

Gammel 08-02-08, 22:09   #18
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Alkohol er djevelens verk!

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 22:09   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Helt klart det fornutigste - men er det det morsomste?

Gammel 08-02-08, 22:11   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste er å drikke MASSE så det blir hysterisk morsomt.
Dagen etter blir så jævlig at det blir prevantivt!

Vinn-vinn situasjon.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.