|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Liker du navnet ditt?Jeg er veldig interessert i navn, og leser innimellom i navnediskusjoner om de med sjeldne navn selv som vil gi barna sine vanlige navn, og om de med vanlige navn som de delte med flere andre i klassen - som vil gi barna navn ikke "alle" bærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt godt. Jeg har to fornavn, ett som var veldig vanlig og ett som var ganske uvanlig i 1974, men temmelig vanlig nå. Jeg bruker bare det første til daglig, men signerer gjerne med begge.
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg er kjempeglad i navnet mitt. Det var så og si ingen på min alder som het dette da jeg var liten, og jeg var ikke like begeistret for det da. Mange trodde det var et kallenavn, faktisk.
![]() |
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har et navn som var forholdsvis sjeldent da jeg vokste opp, som jeg ofte har måttet stave når jeg presenterer meg. Jeg er superfornøyd med navnet mitt, og synes det passer godt med min identitet. Ser nå på navnestatistikken til SSB at bruken av navnet mitt har eksplodert!
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg har to navn, det ene veldig vanlig, det andre heller ikke spesielt sjeldent. Men jeg liker navnet mitt, og syns begge navnene hver for seg er fine. Kombinasjonen er ikke så vanlig, har aldri møtt noen som heter det samme. Sist redigert av Filifjonka : 16-02-08 kl 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Nei, jeg liker ikke navnet mitt i det hele tatt. Det er ikke veldig vanlig, men ikke helt uvanlig heller.
![]() |
#7 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Liker du navnet ditt?Det er vel helt ok, jeg verken missliker eller liker det, og det er helt vanlig.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 17-02-08 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt godt, men gjorde det ikke når jeg var barn. Det er et litt "gammeldags" navn. Allikevel er det godt at det ikke er veldig mange på min alder eller yngre som har det samme navnet som meg (jeg kjenner bare en). |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?
Dette beskriver akkurat hvordan jeg føler det, bortsett fra at jeg vel har møtt 1 eller 2 som heter det samme som meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
Jeg kjenner tre av dere.
![]() |
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, jeg liker navnet mitt. Mest fordi jeg er oppkalt etter farmoren min, som var et flott menneske. Jeg er den 4. i vår familie som bærer dette fornavnet - før meg var det farmor, hennes mor og igjen hennes mormor. Til tross for oppkalling, hadde det en topp på begynnelsen av 70-tallet, da jeg ble født. Det er omlag 5000 personer i Norge med dette fornavnet.
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?fornøyd med navnet mitt. Har to fornavn, mest familien som bruker begge, men jeg presenterer meg med begge når jeg presenterer meg med hele navnet (i tlf og litt "offentlig")
![]() |
#13 |
Passiv
|
SSBs navnstatistikk er artig. Det eneste jeg savner der er statistikk over sjeldne. Det er nok personvernhensyn de utviser, men en liste over sjeldne navn som flere enn f.eks. 10 personer har, hadde vært interessant. Det er mange rare og spennende navn der ute. |
![]() |
![]() |
#14 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Tja. Det er meg, liksom. Meg og veldig mange andre som er født på 70-tallet, vel å merke. Da jeg vokste opp, var det aldri en klasse, forsamling eller gruppe der jeg var alene om navnet mitt. Det var litt irriterende.
![]() |
#15 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Når jeg fikk mitt navn og vi bodde i Finnmark så var det bare jeg som het det på miiiiilevis omkrets
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Ja, det gjør jeg. Det er ikke så ofte jeg treffer noen med mitt navn faktisk, og det var et ganske vanlig navn før.
![]() |
#18 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg likte ikke navnet mitt da jeg var liten, for det var ingen som het det i min krets.
![]() |
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Liker du navnet ditt?Jeg liker navnet mitt. Det var et veldig populært navn på begynnelsen av 70-tallet, så det var mange både på skolen og ellers som het det, men jeg syntes aldri det var et problem. Så jeg tror ikke det er grunnen til at jeg ønsket litt mindre populære navn til ungene mine, heller at jeg blir lei av navn jeg hører for ofte.
![]() |
#20 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror vi heter det samme, og signerer forøvrig LilleLeo. |
![]() |
![]() |
![]() |
|