|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Dersom vi leverer guttungen i barnehagen kl 7.30 så blir han eneste barn i lang tid. De fleste leverer mellom kl 9 og 9.30. Guttungen synes naturligvis det er stusselig å komme til tom barnehage. Dette gjør at vi unngår å levere tidlig så langt det lar seg gjøre, og mannen leverer da sjelden før 9.00. Jeg synes det er rart at det er slik, og jeg liker det dårlig. Jeg kunne godt tenke meg å levere ham tidligere, særlig når han starter dagen kl 6. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg aner ikke. De få gangene jeg leverer er rundt klokka åtte eller rett før ti. Da er det alltid en del unger der uten at jeg har tall på dem, da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?kl 6.45 brukes det bare å bli levert en 2-3 unger.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg har i alle år levert guttungen i barnehagen kl 07.30, det var da de åpnet. Vi var alltid 3-4 stykker som var der til åpningstid og de få gangene jeg leverte bittelitt senere (alltid før 0800), så var det mange barn som var kommet. Jeg tror faktisk at alle barna var på plass innen 0900. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Hos oss åpner barnehagen 7.30, når jeg har dagvakt står jeg på trappa når de låser opp døra. Heldigvis bare en dag i uka. Da er vi stort sett de første som kommer. Det er vel ca 10 unger som har med frokosten dit. Innen kl 8.30 er de aller fleste på plass men det er store variasjoner.
|
|
|
#6 |
|
Javel
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Her har barnehagen åpent fra 07.30 til 16.30. Jeg leverer stort sett rundt kl 08.15 og da er det bra med unger på alle avdelinger. Jeg henter rundt 16 og da er vi også sjelden de siste.
|
|
|
|
#7 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm: Har ingen erfaring selv, men dette synes jeg var rart.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?
Det er mange som har fleksitid, det har vi også. Hvis jeg leverer Poden kvart på ni, så er jeg på jobb kanskje kvart over ni - så kan jeg jobbe til kvart over fem, siden mannen min henter de dagene jeg leverer. Og de dagene han leverer, kan jeg jo dra så tidlig jeg bare vil på jobb (i praksis blir det jo ikke tidligere da heller, men det er fordi jeg er så morgenlat), og så gå derfra litt over fire.
|
|
|
#9 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi åpner klokken 06:45.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi leverer veldig sjelden før halv ni, og har følelsen av at de aller fleste andre gjør det samme - jeg pleier i alle fall å møte flere både når jeg går inn i og ut av barnehagen sånn i kvart på ni-tiden. Dette er en naturbarnehage ved Majorstuen, og de må være der til ni, for da drar de ut. Det er alltid flere som kommer halsende helt i siste liten.
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?OK, dette vet du jo allerde, men jeg kan dokumentere til glede for andre lesere: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vår barnehage åpner 7.30. Ett barn leveres som regel mellom 7.30 og 8, og så følger resten på fra litt over 8 og fram til 9, har jeg inntrykk av. Når jeg kommer 8.15 (på dager med selvdisiplin
|
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg har flexitid og kan derfor jobbe fullt og i tillegg levere sent og hente tidlig i barnehagen. Vi har kjernetid mellom 1000-1400, utenom det er det helt opp til meg hvor / når jeg jobber de resterende timene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi har fleksitid begge to, ja. Og så henter vi ham ca. halv fem-kvart på fem, det vil si rett før stengetid. Han har ikke noe lyst til å bli hentet tidligere, han liker så godt den siste timen med helt fri lek i skolegården. Tror han ville likt å bli levert tidligere også, så det ble litt mer tid til rolig lek før oppstilling og avmarsj.
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?I vår barnehage er det alltid barn som kommer tidlig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vår barnehage åpner klokka 07 45, og de fleste leveres vel mellom 07 45 og 08 15. Så de som eventuelt kommer først er ikke lenge alene.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg er ikke sikker, siden vi er en av dem som så godt som alltid leverer etter klokka ni. Jeg tror noen er der tidligere, men det er endel som kommer samtidig med oss. Det virker som det er mellom tre og fem barn som kommer før ni og blir hentet etter fire. Dette er en sentrum/østbarnehage.
|
![]() |
|
|