Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 21:44   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Dersom vi leverer guttungen i barnehagen kl 7.30 så blir han eneste barn i lang tid. De fleste leverer mellom kl 9 og 9.30. Guttungen synes naturligvis det er stusselig å komme til tom barnehage. Dette gjør at vi unngår å levere tidlig så langt det lar seg gjøre, og mannen leverer da sjelden før 9.00. Jeg synes det er rart at det er slik, og jeg liker det dårlig. Jeg kunne godt tenke meg å levere ham tidligere, særlig når han starter dagen kl 6.

Søsteren min, som bor i ei lita bygd, forteller at i deres barnehage leverer de fleste mellom kl 7 - 7.30. Er dette med sen levering et Oslofenomen? Vestkantfenomen? Eller har vi rett og slett bare uflaks med barnehagen? Egentlig tviler jeg på det siste, da jeg har snakket med tre mødre i barnehager i samme bydel, som forteller om det samme. Hvordan er det i deres barnehager?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:46   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Jeg aner ikke. De få gangene jeg leverer er rundt klokka åtte eller rett før ti. Da er det alltid en del unger der uten at jeg har tall på dem, da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:48   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

kl 6.45 brukes det bare å bli levert en 2-3 unger.
Mange her som begynner kl 7 på jobb. sånn som mann før.
Men mestparten begynner 8. så 7.30 til kl 8kommer de fleste.

Vi er i en privat bhg med 25 på stor og 14 på lille avdeliga

Gammel 25-02-08, 21:52   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har i alle år levert guttungen i barnehagen kl 07.30, det var da de åpnet. Vi var alltid 3-4 stykker som var der til åpningstid og de få gangene jeg leverte bittelitt senere (alltid før 0800), så var det mange barn som var kommet. Jeg tror faktisk at alle barna var på plass innen 0900.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:08   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss åpner barnehagen 7.30, når jeg har dagvakt står jeg på trappa når de låser opp døra. Heldigvis bare en dag i uka. Da er vi stort sett de første som kommer. Det er vel ca 10 unger som har med frokosten dit. Innen kl 8.30 er de aller fleste på plass men det er store variasjoner.
Ellers leverer jeg dem rundt 8.45 eller enda senere om jeg ikke skal på trening. Jeg ser ikke barna om ettermiddagene så jeg synes det er koselig å ha dem litt lenge hjemme på morgenen.

Gammel 25-02-08, 23:15   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har barnehagen åpent fra 07.30 til 16.30. Jeg leverer stort sett rundt kl 08.15 og da er det bra med unger på alle avdelinger. Jeg henter rundt 16 og da er vi også sjelden de siste.
Men da eldste gikk i samme barnehage for noen år siden var det helt anderledes. Da leverte vi rett over halv åtte og hentet rundt 16 og da var det sjelden unger der.
Så det varierer nok litt med sammensetningen av unger, tror det var ganske mange som var hjemmeværende som hadde barna i barnehagen da eldste gikk der. Men nå ser det jo ut for at de fleste skal avgårde på jobb.

Gammel 25-02-08, 23:17   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm: Har ingen erfaring selv, men dette synes jeg var rart.

Gammel 26-02-08, 10:00   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm:

Det er mange som har fleksitid, det har vi også. Hvis jeg leverer Poden kvart på ni, så er jeg på jobb kanskje kvart over ni - så kan jeg jobbe til kvart over fem, siden mannen min henter de dagene jeg leverer. Og de dagene han leverer, kan jeg jo dra så tidlig jeg bare vil på jobb (i praksis blir det jo ikke tidligere da heller, men det er fordi jeg er så morgenlat), og så gå derfra litt over fire.

Gammel 25-02-08, 21:48   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi åpner klokken 06:45.

Ungene kommer jevnt og trutt hele veien. Storinnrykket er vel mellom 07:15 og 08:00

Gammel 25-02-08, 21:50   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leverer veldig sjelden før halv ni, og har følelsen av at de aller fleste andre gjør det samme - jeg pleier i alle fall å møte flere både når jeg går inn i og ut av barnehagen sånn i kvart på ni-tiden. Dette er en naturbarnehage ved Majorstuen, og de være der til ni, for da drar de ut. Det er alltid flere som kommer halsende helt i siste liten.

Gammel 25-02-08, 22:26   #11
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er det fra 07:30-08:30 de fleste kommer. Mine barn blir levert mellom 07:45-9:15 alt ettersom hvilken vakt jeg har.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:48   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, dette vet du jo allerde, men jeg kan dokumentere til glede for andre lesere:

Snupp blir levert fra en eller annen gang rundt klokken 0745. Han er da aldri først, som oftest sitter det et helt bord fra hans avdeling og spiser frokost når han kommer. Vi henter rundt klokken 16. Det er omtrent like mange barn når jeg henter, som når jeg leverer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:11   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage åpner 7.30. Ett barn leveres som regel mellom 7.30 og 8, og så følger resten på fra litt over 8 og fram til 9, har jeg inntrykk av. Når jeg kommer 8.15 (på dager med selvdisiplin ), er Liv ofte barn nummer 2.

Barnehagen stenger 16.30. Henter vi henne kl. 16, er hun ofte blant de to siste barna. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan de andre foreldrene greier å levere så seint og hente så tidlig - begge parter kan neppe ha full jobb i en del av familiene.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:17   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har flexitid og kan derfor jobbe fullt og i tillegg levere sent og hente tidlig i barnehagen. Vi har kjernetid mellom 1000-1400, utenom det er det helt opp til meg hvor / når jeg jobber de resterende timene.
Tror flere og flere arbeidsgivere tar dette med flexible arbeidsløsninger på alvor og prøver å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. Men når det er sagt er det vel slik at det, desverre, ikke er alle jobber som kan gjøres hjemmefra.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:19   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Vi har fleksitid begge to, ja. Og så henter vi ham ca. halv fem-kvart på fem, det vil si rett før stengetid. Han har ikke noe lyst til å bli hentet tidligere, han liker så godt den siste timen med helt fri lek i skolegården. Tror han ville likt å bli levert tidligere også, så det ble litt mer tid til rolig lek før oppstilling og avmarsj.

Gammel 25-02-08, 22:21   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Har dere fleksitid siden dere kan levere så seint?

Jeg er student og sambo er selvstendig så vi styrer dagene våre veldig mye selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:49   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

I vår barnehage er det alltid barn som kommer tidlig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:50   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leverer sjelden før 09-09:30, og ungene mine er stort sett de siste som kommer. Har inntrykk av at de fleste er der fra 08.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 21:52   #19
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår barnehage åpner klokka 07 45, og de fleste leveres vel mellom 07 45 og 08 15. Så de som eventuelt kommer først er ikke lenge alene.

Gammel 25-02-08, 21:51   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker, siden vi er en av dem som så godt som alltid leverer etter klokka ni. Jeg tror noen er der tidligere, men det er endel som kommer samtidig med oss. Det virker som det er mellom tre og fem barn som kommer før ni og blir hentet etter fire. Dette er en sentrum/østbarnehage.

Må han starte dagen så tidlig de dagene han ikke blir levert før klokka ni? Vi liker i grunn å være trege om morgenen, og bruker gjerne halvannen til to timer fra vi står opp til vi går ut døra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.