|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterSå webepisoden nå nettopp. I denne flyttet de en gammel mann fra et sykehjem til sykehuset for å bytte kateter. Hva slags type kateter sa de ikke noe om, jeg antar det kan være noe annet enn for urin?
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterDet innslaget var helt jævlig - jeg måtte skru av lyden. Jeg lurte på det samme som deg - jeg skjønte hvorfor han ikke kunne få denne behandlingen på sykehjemmet.
![]() |
#3 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJeg har ikke sett episoden, men en skulle jo tro at man kunne utføre prosedyren på sykehjemmet han kom fra. Det vil antakelig koste sykehuset mindre å dra til sykehjemmet enn en innleggelse. Men det krever tenkning og kreativitet, noe som til dels er mangelvare i helsevesenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterLitt avsporing: Så også det og hørte de forferdelige smertehylene. Vi måtte likevel le litt da han like etter samed forundret stemme :"Hei, det snør" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerter
Jeg må si at jeg ikke lo av den. Jeg syns derimot det var ytterst tragisk med tanke på at det muligens var lenge siden han hadde fått vært ute. Enkelte kommer jo inn et sted og er jo ikke under åpen himmel igjen før de bæres ut i kiste.
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJa, du sier noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterDet er ikke alltid man klarer å legge inn kateter der pasienten er, av og til må pasienten desverre flyttes. Jeg har ikke sett serien du henviser til, men om det er et kateter inn i blære eller nyre, må disse skiftes av kirurg/urolog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
Jeg tenkte det samme som deg. Forstod heller ikke hvorfor det ikke kunne bli gjort der han var, istedenfor å flytte på han.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJeg så det ikke, men jeg ble dårlig av å lese dette. Stakkars mann, og alle de andre som opplever slikt.
![]() |
#11 |
superbruker
|
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJeg har flere ganger opplevd at det må være en spesialist som legger inn et urinkateter. Ingen på sykehjemmet klarte det. Pasienten hadde mye arrvev og en veldig stor prostata. I 95% av tilfellene klarte ikke sykehjemmet (hverken tilsynslegen, sykepleierne eller legevakten) å legge inn kateteret. Etter å ha prøvd flere ganger nettopp med tanke på å skåne pasienten i forhold til å bli sendt til en ukjent plass og ukjente pleiere ble det bestemt at han alltid skulle sendes til sykehuset for kateterskift. Det var bedre med et planlagt skift sykehuset enn at sykepleierne og lege på sykehjemmet skulle prøve først og påføre mannen smerte, ubehag og kanskje mer skade på urinrøret. Det kan være et veloverveid beslutning å sende en så dårlig pasient på sykehuset fremfor å gjøre det på sykehjemmet.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJeg synes det var temmelig tragisk å se den tafatte pleieren som var inne på rommet som så ut som hun smilte mens han ropte. Jeg skjønner at hun kanskje var ukomfortabel, det så bare lite empatisk ut... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() Re: Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterHvor så du webepisoden, Sitron?
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
superbruker
|
Det er ikke alltid de vil de. :erfart:
![]() |
#18 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerter[quote=Iset;Dette med snøen hadde jeg grått av tror jeg, rett og slett fordi det høres så vedmodig ut.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrige ukes sykehuset; flytte pasienter med smerterJeg reagerte også på den episoden. Syntes det var uverdig behandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|