|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Downs syndrom og plastisk operasjonMed diskusjonen om barn med Downs syndrom's rett til å leve friskt i minne, våger jeg likevel å starte følgende diskusjon. Foreldre som ønsker å foreta plastisk operasjon på sitt barn med Downs syndrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjonNå ble jeg litt varm i hodet. |
![]() |
![]() |
#3 |
Come what may...
|
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjonAltså hvis det er noe medisinsk så må man jo. Men hvis det kun går ut på man er misfornøyd for det kunne ha vært anderledes er jo helt sykt! Barn skal være barn. Ikke prøvekaniner.
![]() |
#4 |
Come what may...
|
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjonNå har jeg lest det. Det er ikke henne dem tenker på, det er verden rundt henne. Det er ikke bare på utsiden hun har down Syndrom. Jeg tror dem kommer til å gjøre vondt verre om dem skal få henne til å se mest mulig "normal" ut. Hun kommer til å bli mer mobbet. Pga på utsiden ser hun ut som alle andre. Men likevel så er hun ikke det. Uff nei syke syke foreldre.
![]() |
#5 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjonJeg kom plutselig til å tenke på Michael Jackson... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjon
Den skjønner jeg godt. Vi har en datter som er autist å når hun aviker eller oppfører seg rart ute så skulle jeg nesten noen ganger ønsket det syntes att det var noe galt. Hun ser normal ut, men hun er ikke helt som andre 8 åringer å det er heller ikke lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonSom det var skrevet i ett av leseinnleggende under artikkelen, var det første som slo meg også
De burde vel heller jobbe med å gi hun selvtillit og trygghet, enn ett utseende som ikke passer til personligheten hennes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonJeg tror det kan være lettere å ha downs som vises enn å se ut som alle andre, og oppføre seg avvikende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Down syndrom og plastisk operasjon
Det er mine tanker også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonUff, nei dette syntes jeg ikke noe om! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
*_*
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjon
Det kan virke sånn, ja. Helt utrolig. Og om noen år, når hun spør om å få opere nese eller øyne eller lepper, så skjønner sikkert ikke foreldrene at det er fordi de har snakket om plastisk kirurgi siden hun ble født.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonDe vil vurdere det om hun selv ønsker det. Mammaen har selv tatt flere operasjoner og pappaen er plastisk kirurg. De vil nok gjøre det samme for alle barna. Overskriften er tabloid og fæl. Jeg er sikker på at disse er gode foreldre som er glad i jentungen uansett hvordan hun ser ut.
![]() |
#14 |
*_*
|
Jeg kan tro at de mener det godt, men at de på ingen måte er foreldre som lærer barna sine - downs eller ikke, å bli glad i seg selv uansett hvordan de ser ut. En ting er at moren har latt seg operere, en annen ting er at de allerede nå forbereder seg (og nesten forventer) at datteren skal få lyst til å gjøre det samme.
![]() |
![]() |
#15 |
|
Der er jeg helt klart enig med deg. Dette er folk som utseendet betyr mye for, uansett.
![]() |
#16 |
Passiv
|
Jeg tror som Fluke at dette er helt vanlige foreldre på den måten at de er veldig glade i alle barna sine - både med og uten Downs syndrom. |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonDette syntes jeg ble helt latterlig. Er de redd for at datteren ikke skal få en jobb pga utseende??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonJeg så en amerikansk dokumentar om dette. Der fikset de tunger, øyne og annet som gjorde at barna ble mindre "downs" i utseendet. Forkastelig.
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonDette er vel bare nok et bevis på hvor fantastisk fokusert enkelte er på utseende og ikke på indre verdier. For noen tragiske signaler jenta får.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Downs syndrom og plastisk operasjonJeg bare kaster inn en brannfakkel: En del mennesker med Downs syndrom er ganske så oppegående, men blir behandlet som om de er helt idioter. Kunne det ikke være greit å slippe å bli møtt med den holdningen hele tiden?
![]() |
![]() |
|
|