|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Spinoff; brødposer?Har dere virkelig brød INNI plastposer? Brødet blir jo ikke noe godt av å ligge i plast. Ligger det derimot i brødboksen i papirposen det kommer i (om man kjøper brød) så er det mye bedre.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: spinoff; brødposer?Brødet vi baker er alt for stort for plastposer.
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: spinoff; brødposer?
Samme her.
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: spinoff; brødposer?Nå for tiden går det mye brød her i huset, så det er ikke så farlig om jeg ikke putter det i plast. Men til tider går det lite brød, og da er plastposer høyst nødvendig. Ellers hadde det blitt kastet mye brød. Vi har brødboks, men det er fordi musene klarer å komme seg inn i brødskuffen.
|
|
|
#7 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Spinoff; brødposer?Uten plast blir det stein hardt.
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Spinoff; brødposer?
|
|
|
|
#9 |
|
superbruker
|
Sv: Spinoff; brødposer?Har man brødet i papirposen er det ødelagt i løpet av en halv dag og det blir merkelig smak på brødet. Det første jeg gjør etter å ha kjøpt brød er å fjerne den ekle papirposen. Før la jeg den i en vanlig brødpose. Fungerer helt greit. Nå ha jeg en brødboks fra Tuppeware og legger brødet "nakent" oppi der.
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
De fleste jeg har sett er ekle og uhygieniske, fulle av smuler og gamle skalker. Selv om de ikke er det synes jeg de er ekle. De verste jeg ser er brødbokser av tre - men å legge et ferskt, nytt brød inni en plastboks byr meg like mye i mot. Dersom brødet har pose på seg (plast/papir) blir det hakket bedre - men jeg ser bare ikke vitsen med denne boksen. Som i tillegg tar plass og ser stygg ut på kjøkkenbenken. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Ja, det var visst det.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Vi har brødboks, for alternativet er jo å la brød, smør og alt ligge midt på kjøkkenbenken og det er iallfall stygt. Har en kul i stål fra Ikea, men jeg har da vett til å vaske den flere ganger i uka.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff; brødposer?Har det bare i papir. Brød i plast får ekkel, seig skorpe.
|
|
|
#18 |
|
superbruker
|
Sv: Spinoff; brødposer?Den riktige måten å oppbevare prøve skal visstnok være å ha det på skjærebrettet stående med den flaten man ha skjært i ned mot underlaget. Det sa i hvert fall en eller annen bakermester på tv2 i fjor på brødets dag.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff; brødposer?Jeg MÅ ha brødet i plastpose, for jeg liker det mykt. Ligger det i den papirposen det kommer i, blir det jo hardt som stein og det liker jeg virkelig ikke.
|
|
|
#20 |
|
fri
|
Sv: Spinoff; brødposer?Etter at jeg fikk tak i en gammel retro brødboks på et dødsbo, så har jeg ikke trengt brødposer lengre. Brødet blir ikke tørt men beholder den sprø skorpen og kan ligge i papirposen i boksen. |
|
|
|