|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)
Det har vel aldri vært nærmere, tror jeg.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Jeg vet, men jeg har allikevel et håp om at vi slipper. Streik er så styrete.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() |
#6 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Jeg klarer ikke helt å engasjere meg i dette med AFP. Greit at jeg skal være solidarisk, men når jeg blir 62 er ordningen garantert borte. For meg betyr penga på bordet mye mer. For å sitere en tidligere kollega: "Pensjonssparing er vel og bra, men det gir ikke ungene klær på kroppen og mat på bordet".
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
Det er vel det som er litt av problemet, tror jeg. At man har glemt litt hva meningen med AFP var; den er jo for de som har yrker der slitasjen på kropp og sjel er så stor at de er "ferdig arbeidet" når de er 62 år.
![]() |
#8 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Note to self: Må melde overgang til Tjenestemannlaget når jeg bytter jobb 1. April. Tror det er godt å ha dette i orden i vår! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Ru: Hvordan gjør jeg forresten det? Er organisert i et annet LO-forbund nå (Transportarbeiderforbundet). Kontakter jeg kun Tjenestemannslaget, så ordner de med overføring eller må jeg også/først melde meg ut av Transportarbeiderforbundet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
This is normal!
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Jeg er heller ikke komfortabel med å skulle gå ut i streik for å beholde AFP-ordningen slik den er i dag. Jeg har sett den bli brukt til nedbemanning (få ut "overflødige lite oppdaterte" eldre arbeidstakere), og for at friske, raske mennesker skal kunne gå ut av arbeidslivet ved 62 år. Den gjelder dessuten fortsatt bare for noen av oss - ikke alle arbeidstakere. Jeg er postivt til en AFP-ordning for de som virkelig trenger den, men vi andre kontorrottene uten altfor belastende arbeidshverdag må prøve å holde ut noen år lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: LO bryter årets lønnsforhandlinger med NHO. (lo.no)Du kontakter transportarbeiderne, og sier at du skal overføres til NTL. :allvitende:
![]() |
Emneord |
avtalefestet pensjon, lønnsforhandlinger |
|
|