|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Overskrifta seier vel det meste. |
![]() |
![]() |
#4 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)David Baldacchi.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Kjenner du bøkene til Donna Leon? Hovedpersonen heter Brunetti og er politimann i Venezia. Jeg synes skildringene av stedet og personene er så flott. Jeg vet ikke hvordan de norske oversettelsene er, men dette er virkelig bra bøker.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Jeg har skaffet meg den nyeste til Camilla Läckberg. Har lest de første også (tror dette er nummer fire), og det er fin krimunderholdning. Ikke "høylitteratur", men underholdende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Den siste til Jeffery Deaver skal være bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Jøss, her var det mange bra tips! For meg en del ukjente forfattara så kom gjerne med tittel på bøkene. |
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)
Jeg har lest flere av bøkene hans, og likt alle.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Håkan Nesser |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)David Baldacci skriver også bra. Kamelklubben er glimrende. |
![]() |
![]() |
#12 |
med tunga på styret
Jeg også. Tiril: Val McDermid skriver meget bra krim. Jeg har spesielt likt Andres nød og Arr på sjelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
Anbefaler alle de tre foregående av henne. Liker de veldig godt. Leser ikke den fjerde før den kommer i pocket |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Hvis du liker å lese på svensk, er den kommet i pocket der. Leste den ut i går, og den var veldig spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Jeg digger også Håkan Nesser, den eneste moderne krimforfatteren som er nogenlunde spiselig for meg! (Ellers er det Agatha Christie som gjelder). "Skyggene og regnet" er en litt annerledes krim som handler om hvordan noe som skjedde i fortiden har påvirket menneskene rundt i ettertid, og oppnøstingen av hva som skjedde. Den handler ikke om politimenn! I "Menneske uten hund" er det vel en del om en politimann, men jeg kan faktisk ikke huske noe som helst om han politimannen etter å ha lest boka, så ejg antar det opptok langt mindre plass enn i Lindell eller Nesbøs bøker..? Ellers har jeg bare gullfiskhukommelse. Husker imidlertid at jeg irriterte meg over såpeopera-faktene i en Lundell-bok, hvor jeg tydeligvis måtte ha lest tidligere bøker for å kunne følge med på skilsmisser og barn og det ene med det andre som jeg var null interessert i...
![]() |
#16 |
Passiv
|
Har sufra litt, og "predikanten"virkar jo kjempe spennande! Trenger litt lett fordøyelig lesestoff. |
![]() |
![]() |
#17 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Noen som har tips til krim som ikke bare er underholdning liksom (fjollekrim som det blir kalt her)? Eller er all krim pr definisjon "bare underholdning"?
![]() |
#18 |
Kald på føttene
|
Jeg synes at Håkan Nessers to siste er ok sånn sett, Menneske uten hund og En helt annen historie. Det er riktignok om en politimann, men likevel ... Sist redigert av Pingis : 15-03-08 kl 19:12. Årsak: Tilføyelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Då har eg kjøpt 2 pocket bøker, "Predikanten" av Camilla L. for 49 kr og, ei bok av Henning M.til 99 kr,hugsar ikkje tittelen i farta,men handlar om ei dame som blir funnen på isen en vinterdag.. |
![]() |
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)Hvis du er i humør til lett fjollekrim som gjerne kan leses med bakgrunn i alle gourmetmat- og vinreferansene så kan jeg anbefale Gert Nygårdhaugs serie om Fredric Drum.
![]() |
|
|