|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Når barna er invitert i bursdagJeg har nå fått høre flere historier om at man har invitert en haug med unger i bursdag, men så er det mange som ikke kommer uten å gi beskjed. Hva er det med folk? Er det ikke aldeles skrekkelig uoppdragent og lite omtenksomt?
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 14-03-08 kl 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagJeg synes nærmest ingen grunner utenom brå dødsfall er gode nok til ikke å gi beskjed, men så er jeg også utrolig pertentelig på dette selv, og ville vel nærmest forsøke å gi beskjed til folk hvis jeg var forhindret på grunn av egen begravelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdag
Det tror jeg og. 3 av 7 inviterte bhgbarn kom ikke, og ga ikke beskjed, til Juniors bursdag. Hvor vanskelig kan det være å sende en sms?
![]() |
#5 |
Epikur
|
Nei, DET skulle tatt seg ut. Vi trenger en påll. Anonyyyym, selvsagt.
Må man drive med oppsøkende virksomhet? Kjære vene! Jeg skjønner at jeg er veldig heldig som har invitert til 5 bursdager for Lille, og alltid fått beskjed om folk ikke kan komme.
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagI vår barnehage skriver vi alltid ring innen xx/xx hvis du ikke kan komme, |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagKan desverre ikke gi deg noe svar på det. Har jo erfart dette tidligere ikveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagJeg for min del blir alltid like overrasket over å høre at det er vanlig å ikke møte opp i bursdager, enten man gir beskjed eller ikke. (Det er selvsagt ikke akseptabelt å ikke gi beskjed.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagSelvfølgelig skal man gi beskjed så fort man vet at man ikke kan komme i bursdagen. Eldstemann skulle i bursdag i dag, men fikk spysjuka i går kveld. Da ringte jeg pappan og sa at sønnen min ikke kunne komme, og forklarte hvorfor. Det skulle bare mangle.
![]() |
#10 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagEtter noen år med bursdager har jeg lært å kalkulere med litt svinn |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagNå har jeg et så lite barn at jeg har ikke tenkt å arrangere noe ennå. Men jeg kommer vel ikke utenom etterhvert.
![]() |
#12 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagJeg synes også at det er ganske sjokkerende at det virker så vanlig at man ikke får tilbakemelding.
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg har ikke gått fullt så langt, men jeg har bedt folk gi beskjed uansett, og i fjor sendte jeg SMS til de jeg ikke hadde hørt fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagKlart man gir beskjed dersom man ikke kan komme. Og er det S.U innen da og da, svarer man selvsagt innen fristen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagI tillegg er det utrolig kjedelig å få beskjed om at noen ikke kommer, 2 timer før. Og da snakker jeg ikke om at barnet har blitt sykt, men at foreldrene glemte/ikke gadd å gi beskjed.
![]() |
#18 |
Egenial
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At de ikke har fått innbydelsen?
![]() |
#19 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når barna er invitert i bursdagJeg er helt enig. Vanlig, normal høflighet og respekt skal utvises. Hvilket betyr at man skal gi beskjed om barnet ikke kommer! Skulle bare mangle!
![]() |
#20 |
Epikur
|
Jo, DET er kanskje greit.:raus:
![]() |
|
|