|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vikarbyrå vs. fast jobbJeg er i fast jobb (og har vært fast ansatt i ca. 9 år). Nå har arbeidssituasjonen endret seg slik at det er ikke like moro å gå på jobb nå som før. Jeg har selvfølgelig alle muligheter til å fortsette, men jeg har behov for noe nytt. Tenkte muligheten for å si opp jobben, og melde meg inn i vikarbyrå. Vet at det er gode sjanser for jobber der, da jeg jobber med kontor/administrasjon. Noen som har tips om gode vikarbyrå, og hvilke jeg absolutt burde holde meg unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbJeg tror kanskje at jeg ville søkt meg over i en annen fast jobb isteden. Arbeidsmarkedet er jo bra for tiden.
![]() |
![]() |
#3 |
Lykkelig naiv
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbDe fleste jobbene (faste/vikariat) utlyses av vikarbyrå. Jeg stiller dårlig til å søke på disse med 3 måneders oppsigelse. Jeg har bedt om et møte med sjefen min, samt at jeg har booket møte med vikarbyrå. Så får jeg se hva jeg gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbVeldig mange av jobbene som er ledige i dag går veien om bemannings-/vikarbyråene. Dvs at det er relativt store muligheter for å få seg fast jobb gjennom disse. Så hvorfor ikke prøve? Selv om man har tre mnd oppsigelse er min (bransje)erfaring at firmaer/arbeidsgivere i langt større grad i dag er villig til å vente på den rette - også når det er snakk om stillinger som går via byråer.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbKlarer du deg økonomisk med en litt usikker lønning i en periode ville jeg ha sagt opp jobben og satset på vikarbyrå/rekrutteringsbyrå frem til drømmejobben dukker opp. Du har så mye erfaring at det burde ikke ta så lang tid.
![]() |
#6 |
Glad
|
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbJeg har vært i samme situasjon som deg, og skjønner følgelig hva du snakker om
![]() |
#7 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbMange firmaer, blant annet det jeg jobber for, bruker nesten utelukkende bemanningsbyråer til rekruttering. De aller fleste ender opp i fast stilling etter 6-12 mnd. Jeg tror du har lite å tape på å gå via bemanningsbyrå, jobb vil det neppe være problem å få.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobb
Det var slik jeg fikk min nye jobb. Ga beskjed om at jeg ikke var interessert i kun vikariat og fikk fast. De var i utgangspunktet ute etter en som kunne begynne umiddelbart (hvilken arbeidsgiver er vel ikke det?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lykkelig naiv
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobbTakk, tusen takk for alle innspill. Akkurat slike svar som jeg ønsket. Avgjørelsen vil bli tatt fredag tenker jeg. Skal jeg si opp jobben, kommer jeg til å gjøre det før 01. april. Oh, spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Vikarbyrå vs. fast jobb
Tenkte jeg skulle si litt om dette siden ingen andre har touchet dette i stor grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|