Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger litt input

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 13:21   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger litt input

Skal ha ny pc snart, evt mac.

Hvilken type ville du valgt? Det står mellom HP, Dell og Mac (den hvite lille).

Vil gjerne ha begrunnelser utenom "den er best bare".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:33   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt input

Hvis det er en bærbar ville jeg valgt Dell.

Gammel 01-04-08, 15:41   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde valgt Lenovo, T eller R serien. Men det var jo ikke det du spurte om.

Hva skal du bruke den til?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:47   #4
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg hadde valgt Lenovo, T eller R serien. Men det var jo ikke det du spurte om.

Hva skal du bruke den til?

Det er ibm er det ikke?

Gammel 01-04-08, 16:56   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er ibm er det ikke?

Jepp! Det beste som finnes!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:07   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Trenger litt input

Bortsett fra Mac, som klart er det beste av det beste da.
Alt bare fungerer, og i tillegg er det himla lekkert og veldig brukervennlig og lavt brukersnitt i forhold til alt annet. Og stabilt.
Du har heller ikke virus problemer.
Jeg kjenner ingen som har gått fra Mac til windows, men jeg kjenner haugevis som har gått fra windows til Mac og aldri vil tilbake igjen. Når man først har forsøkt det og ser hvor bra og enkelt det er i forhold så er man "frelst".
Du har så mange fordeler.

(Jeg har forresten hatt både Dell og IBM før, og bortsett fra Mac som klart ligger på toppen med ingen over og ingen ved siden, så er IBM det beste.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:46   #7
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hvis det er en bærbar ville jeg valgt Dell.

Det er det. :finnes det noe annet:

Gammel 01-04-08, 20:40   #8
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er det. :finnes det noe annet:

Ja, jeg holder meg til stasjonær pc med mye kraft. Denne laptoppen jeg låner nå, kan ikke en gang brukes til spill. Min nye pc er på vei fra komplett.no.

Gammel 01-04-08, 20:46   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg endte opp med å kjøpe meg Dell til privat bruk (brukt det på jobb i maaaange år). Veldig fornøyd med Dell, lite tull og god service. Vet at flere fylkeskommuner har avtaler med Dell pga at det i det store og hele er lite "krøll" med Dell (laptops)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:54   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slutter meg til mac-erne: Har en hvit, liten MacBook. Den er helt nydelig, og det er aldri noe tull med den. Hvis jeg laster ned programmer fra nettet, instalerer den de selv. Den tilbyr jevnlig oppdateringer på eksisterende programmer og de legger seg ikke "oppa" de gamle versjonene og lager kluss, noe jeg opplevde ofte da jeg hadde HP.
Som Aminta sier er det heller ingen fare for virus, det er utrolig deilig. Også følger det med en del kule programmer på kjøpet; for eksempel iMovie og iDVD (mange kule maler for å lage videoer) og Keynote (Apples versjon av Powerpoint). De er veldig brukervennlige.
I motsetning til Windows, der man strengt tatt trenger Office-pakka, har du en fiks ferdig og klar maskin i det minuttet du har kjøpt mac-en. Det oppveier for de noe stive prisene.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 15:47   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min HP er møkkatung. Så hvis du skal bære den mye rundt... Skaff en bra bag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:08   #12
Joika
Pauset

Standard

Ja eneste aber må såfall være pris.

Gammel 01-04-08, 20:14   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle er greie, mener jeg. Selv tror jeg at jeg ville ha kjøpt en Dell, jeg er mest vant til Dell, og er kjent på siden deres mtp å laste ned drivere, feilmelde etc. Jeg kjører dualboot på min Dell (XP og Ubuntu Linux) på jobben og Linux hjemme. Jeg bruker heller ikke å bære med meg de bærbare så for meg spiller ikke vekten en rolle heller. Du har ingen formening om hvilket OS du vil ha da?

Gammel 01-04-08, 20:16   #14
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Alle er greie, mener jeg. Selv tror jeg at jeg ville ha kjøpt en Dell, jeg er mest vant til Dell, og er kjent på siden deres mtp å laste ned drivere, feilmelde etc. Jeg kjører dualboot på min Dell (XP og Ubuntu Linux) på jobben og Linux hjemme. Jeg bruker heller ikke å bære med meg de bærbare så for meg spiller ikke vekten en rolle heller. Du har ingen formening om hvilket OS du vil ha da?

Nope. Jeg er åpen for det meste egentlig.

Jeg har veldig lyst på Dell, men er skeptisk fordi man må sende inn evt reklamasjoner osv.. innbiller meg at det fort kan bli mye styr og dyrt.

Gammel 01-04-08, 20:40   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Nope. Jeg er åpen for det meste egentlig.

Jeg har veldig lyst på Dell, men er skeptisk fordi man må sende inn evt reklamasjoner osv.. innbiller meg at det fort kan bli mye styr og dyrt.

Vi har Dell og er veldig fornøyde. Vi har ikke hatt noen problemer med dem annet enn at laderen til laptopen døde, og da fikk vi ny levert på døren dagen etter.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:20   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Trenger litt input

Ja eneste aber må såfall være pris.

Den 13" MacBook-en ligger på 5500 omtrent nå ser jeg, det er ikke akkurat galt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:22   #17
Joika
Pauset

Standard

Sv: Re: Sv: Trenger litt input

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Den 13" MacBook-en ligger på 5500 omtrent nå ser jeg, det er ikke akkurat galt.

Hvor???

Gammel 01-04-08, 22:07   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh... det er mye billigere i USA ja.De begynner på 8700,- i Norge. I skrapet versjon. Det er greitt å ha litt ekstra lagring hvis man skal ha endel bilder og musikk på den. *erfart*

Men det ER noen som ikke takler overgangen til Mac, så derfor kan man komme over meget pent brukte eksemplarer på Finn til en OK rabatt. *erfart2*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:08   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sender selvsagt ikke til Norge fra USA, da hadde de norske forhandlerne fått hjertestans av raseri. Og så vil man få moms i tillegg, og kanskje toll også (husker ikke).

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:32   #20
Joika
Pauset

Standard

Åh... så må belage meg på 10 000 da... Går en tur å sjekker Finn jeg tror jeg.

Svar

Emneord
dell, mac, pc

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.