|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Veldige smerter i magen etter nøtter?Er det noen som har hatt det eller som kjenner noen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Jeg pleide å få fryktelige magesmerter av bare små mengder peanøtter tidligere, men ikke av andre nøtter. Nå spiser jeg veldig sjelden peanøtter, men det går greit med noen få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?
Ikke hyggelig at andre har blitt drabbet av det samme, men det gir i vært fall en forklaring til det, det er alltid greit å vite hva det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det kan jeg jo ha, det vet man jo aldri, det er mye fett i macadamianøtter. Men jeg tror ikke gallen sitter der jeg har vondt, jeg skal sjekke det opp, men dette er mer på venstre side, sitter ikke gallen mer på høyre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Seksåringen vår har nøtteallergi. Til å begynne med ble han bare litt rødflammet i ansiktet og klødde litt, men i det siste har det tatt av helt. Øyehviten hovner opp så man tror hele øyet kommer til å poppe ut, og det klør så han blir helt desperat - og det skal nesten ingenting til lenger (litt nugatti gjemt i en muffin var nok sist gang).
![]() |
#6 |
|
Ja, det sier mannen min også, men jeg har aldri hørt om noen som har hatt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Kan du ha galleproblemer?
![]() |
#8 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Jo, den sitter forholdsvis høyt oppe mot høyre.
![]() |
#9 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Jeg får også smerter i magen av å spise nøtter. Heldigvis ikke så sterke smerter som det du beskriver.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Sambo får magesmerter av nøtter, spes. peanøtter. Han kaster opp også om det blir ille nok. |
![]() |
![]() |
#11 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Det hender jeg får sånne store magesmerter som du beskriver her av nøtter. Det er hvis jeg spiser maaange cashew nøtter. Når jeg først har begynt er det vanskelig å stoppe.
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Jeg reagerer med magesmerter og kløe i hals og gane på nøtter når jeg spiser det på sommeren. Det går mye bedre på vinteren pga kryssallergi. Jeg får vondt i området rundt navlen, ikke ut mot siden. Jeg kan også få litt diare.
![]() |
#13 |
superbruker
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?På allergikokken.no står dette om nøtteallergi:
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Du vil nok mest sannsynlig ikke få ta en allergitest nå, men må nok vente til høsten.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Veldige smerter i magen etter nøtter?Jeg bestilte time hos spesialist til høsten. Nå sjekker ikke de matallergi, men egentlig er ikke det det aller største problemet for meg. Det er greit å sjekke ut hva jeg er allergisk (nese og astma) ellers også. Nøter får vi håpe går over når det ikke er høysesong på annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|