|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Bruker/Har du brukt UV-klær til barna dine? | |||
| Ja, både her i Norge og i sydligere strøk |
|
31 | 28,18% |
| Ja, men kun i sydligere strøk |
|
20 | 18,18% |
| Nei, men jeg hatt lyst til å kjøpe og bruke det til barnet/barna mine |
|
15 | 13,64% |
| Nei, det anser jeg som unødvendig |
|
39 | 35,45% |
| Annet |
|
5 | 4,55% |
| Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Svarte at det her jeg både her og i sydligere strøk, men har ikke vært i syden med ungene så bare halve svaret blir riktig da...
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Alle tre ungene bruker UV-drakt både her hjemme og i sydligere strøk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Nei. |
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?
Jeg trodde ikke det var gjort noen undersøkelser om dette på barn, men på voksne/ungdom surfere i Australia? Og man regnet med at det hadde en sammenheng med at de som smurte mer også var mer ute i solen, så om det var smøringen eller sola var ikke godt å si. *husker ikke artikkelen i detalj, altså*
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Ja. Poden hadde uv-drakt både i fjor og i forfjor.
|
|
|
#7 |
|
høyt og lavt
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?ja absolutt
|
|
|
|
#9 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Kjøpte det i fjor da vi skulle sydover.
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Nei, men jeg har aldri latt de bli solbrent av den grunn altså.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Har ikke brukt men bestilte i går som skal brukes her i Norge i sommer. Og om vi klarer å få en tur sørover. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Vi bruker det hele sommeren (som tilbringes i sydligere strøk). Da vi har en atopiker som ikke tåler så mye solkrem er det en nødvendighet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Har ikkje hatt, og tvilar på at eg nokon gong skal ha. Eg synest faktisk vi er i overkant sol-hysteriske her i Noreg. Det viktige er at borna ikkje vert solbrende, ikkje at dei ikkje får sol på seg. :dukker: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Signerer, fordi jeg kan. Ungene mine har så god hud at det holder å smøre moderat i begynnelsen av sesongen og om vi skulle dra sørover (hittil aldri...), og ved fornuftig klesbruk. Vi trenger sollys.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det vet vi egentlig ikke så mye om. Det er ikke dokumentert at det er solbrenthet som gir hudkreft, det kan meget vel være total eksponering. Sånn sett kan moderat smøring gjøre ting verre, fordi det ikke beskytter nok, men hindrer solbrenthet (som jo er en veldig effektiv måte å holde barn og voksne ute av solen på. Au.)
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bruker dere/har dere brukt UV-klær til barna deres?Ja, jeg har i og for seg mye mer tro på å redusere soleksponering (ved UV-drakter, klær, solhatt, en parasoll over sandkassen og plaskebassenget i hagen), enn den evinnelige smøringen.
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
De tørker med én gang.
|
![]() |
|
|