|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Hvordan gjør man det ifht. bilstolen - hvor lenge ville dere hatt dem der om gangen?
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Så lenge ungen er fornøyd er det bare å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?
Samme fikk vi beskjed om av fysioterapeuten på helsestasj.(barselgruppa), |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Helsesøster sa til meg (for tre år siden) at en så liten baby kunne sitte ca 20 minutter i bilstolen uten pause. Jeg lot han sitte litt lenger, for han sov jo for det meste. Skal jammen huske på å spørre fysioterapeuten min om dette.
![]() |
#5 |
*_*
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Synes 20 minutter høres nesten hysterisk kort ut, jeg ... I fjor sommer, da lille var nesten to måneder, kjørte vi biltur på seks effektive timer. Tok en lang pause etter et par timer med amming og bleieskift, pluss at han fikk ligge litt på magen og strekke seg. Etter et par timer til tok vi en kort stopp med amming. Det gikk strålende for vår del, og lille sov så og si hele veien.
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Nå er det jo ikke forbudt å bruke bag med sikring da. Da ligger jo babyen rett ut, det beste for ryggen. Det er ikke like sikkert som en bilstol ved sidekollisjon, men fortsatt lovlig. Det har vi i reserve ved siden av bilstolen til lange turer på motorvei, vi skal bl.a. til København i sommer. Sikkerhetsnettet til å ha over bagen leier du på babyshop til 100 kr. pr mnd + depositum på 1000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Om barnet sover så hadde jeg kjørt. Men det kommer kanskje litt an på hvor "bratt" sete er. Minsten hadde ett sete med pute i baken, så han lå mer enn han satt, og da er det ikke nødvendig å stoppe så ofte.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Vi fikk vite av vår fysioterapeut, at så lenge ikke barnet ga uttrykk for ubehag, var det bare å kjøre. Kanskje ta et godt stopp halvveis hvis barnet ikke gir uttrykk for at det er slitsomt. Det forutsetter jo et godt bilsete. |
![]() |
![]() |
#9 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Kjøre i den normale sovetiden til ungen. Mate godt før avreise. Ha bleieskiftutstyr lett tilgjengelig.
![]() |
#10 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Vi kjørte 100 mil med Hedda i bilen da hun var 2 måneder. Vi leide Boxette (sikkert stavet feil) på Babyshop så hun fikk ligge. Det gikk som en drøm, hun sov mesteparten av veien.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Min oppfatning er at fysio og helsesøster har lempet atskillig på anbefalingene fra Sneipen ble født for 3,5 år siden til Snorkfrøkens fødsel for 10 mnd. siden. Det er nå langvarig sitting over tid man er mest opptatt av. Altså at det er verre å sitte i bilen en time hver dag enn en og annen langtur.
![]() |
#12 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Me unnagjorde 30 mil på veg heim frå fødeavdelinga. Bror var to dagar gamal og sat trygt og godt plassert i Maxi Cosien sin. Stoppa for å amme omtrent halvveges, men han sov så tungt at han ikkje var interessert i mat.
![]() |
#13 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Så lenge babyen er fornøyd er det bare å kjøre! (Mange har sagt det samme tidligere i tråden ser jeg.) Vi fikk info på sykehuset om dette, og de anbefalte da at etter en lang biltur var det viktig at babyen fikk ligge mye resten av døgnet den hadde sittet i bilstolen.
![]() |
#14 |
<3
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?
Var det jeg tenkte på også, at de som føder her i området reiser ganske mange mil oppover dalen igjen etter fødsel.
![]() |
#15 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Å reise 30 mil med barn på 2 måneder?Vi kjørte 5 timer i ett strekk da litjtausa var 2 mnd. Vi hadde lagt inn tid til pauser, men tenkte vi skulle kjøre så langt vi kunne mens hun sov. Hun begynte å gråte 5 minutter før vi var fremme hos svigers, så den turen gikk over all forventning.
![]() |
|
|