Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva kan jeg gjøre med gifteringen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 22:03   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hva kan jeg gjøre med gifteringen?

Må jeg kaste den? Det er godt mulig jeg er helt merkelig, men jeg har ingen spesielle følelser for den lenger, men jeg synes fremdeles det er en fin ring. Enkel og fin i hvitt gull med en diamant på. Selv jeg forstår at det sender feil signaler å gå med den når forholdet er over. Men finnes det noen alternativer? Kan jeg feks legge inn noen flere gamle kulltabletter i den og late som om det er en helt vanlig ring? Andre måter å lure den frem fra glemselen? :grubler:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 22:04   #2
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med gifteringen?

Smelte den om?

Gammel 17-04-08, 22:07   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kan du ikke bare ha den på en annen finger da? Høres jo ut som en ganske vanlig ring, tror du noen vil kommentere den om du har den på motsatt hand?

Gammel 17-04-08, 22:07   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Smelte den om?

Det er hvitt gull, mener det ikke går?

Gammel 17-04-08, 22:08   #5
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse

Det er hvitt gull, mener det ikke går?

Temmelig sikker på du kan smelte om hvitt gull også. Kan sjekke og gi deg beskjed? Har en gullsmed i familien.

Gammel 17-04-08, 22:12   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Temmelig sikker på du kan smelte om hvitt gull også. Kan sjekke og gi deg beskjed? Har en gullsmed i familien.

Ja takk.
Hadde vært fint å huske feil i dette tilfellet.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Kan du ikke bare ha den på en annen finger da? Høres jo ut som en ganske vanlig ring, tror du noen vil kommentere den om du har den på motsatt hand?

Jeg legger ikke merke til sånn selv, men synes andre folk er vanvittig observante og nysgjerrige. Nå har jeg en ordinær liten gullring på høyre hånd som jeg fikk av søsteren min, og jeg fikk kommentar på det nylig om "hvorfor jeg fremdeles hadde giftering på?" En del er til og med så observante at de vet nøyaktig hvilken ring det er uansett...

Gammel 17-04-08, 22:14   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hva med å ta vare på den til et av barna? Eller føles det feil også?

Gammel 17-04-08, 22:06   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Den ser ca ut som den til venstre, bare med en stor diamant bort inn.

Gammel 17-04-08, 22:07   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tror nok jeg ville smelta den om ja

Gammel 17-04-08, 22:07   #10
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Dele den til øreringer?

Gammel 17-04-08, 22:22   #11
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Ifølge gullsmeden fungerer hvitt og gult gull på samme måte. Så den kan helt fint smeltes om.

Gammel 17-04-08, 22:24   #12
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tusen takk, Ariel, da lurer jeg jammen på hva jeg skal lage? Jeg liker egentlig bare ringer, noen ideer?

Gammel 17-04-08, 22:25   #13
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Standard

Et anheng kanskje?

Gammel 17-04-08, 22:37   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smelt den om til en annen ring. Det er jo dumt å smelte den om til noe du ikke kommer til å bruke.

Gammel 17-04-08, 22:39   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt vare på begge gifteringene (min og hans), for jeg tenkte at sønnen vår kan få dem en gang. Hva han skal med dem? Ingenting, han kan vel bare ha dem....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 23:00   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Godt poeng, Kirsebærm jeg vil nok holde meg til ringer.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har tatt vare på begge gifteringene (min og hans), for jeg tenkte at sønnen vår kan få dem en gang. Hva han skal med dem? Ingenting, han kan vel bare ha dem....

Det kommer han sikkert til å sette pris på
(Kanskje ihvertfall)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Fjern graveringen, og sett inn en diamant til da?

Det høres enkelt og greit ut, men blir det fremdeles veldig "gifteringete"?

Gammel 17-04-08, 23:44   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det høres enkelt og greit ut, men blir det fremdeles veldig "gifteringete"?

Jeg synes ikke det. Den er ikke den "typiske" gifteringen i mine øyne, og ved å feks ha den på den andre handa, så ville ikke jeg tenkt tanken på at det var en giftering heller.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 22:55   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Fjern graveringen, og sett inn en diamant til da?

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 23:06   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ringen var fin, og den er ikke spesielt "gifteringete". Jeg hadde vært troende til å sette ringen på motsatt hånd og bedt folk passe sine egne saker. (Gitt at det føles OK å gå med ringen for deg, selvsagt.)

Greit nok at fyren kanskje er en dust, men da kan man i det minste glede seg over at han etterlot seg en fin ring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 23:43   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde brukt ringen.
-ea- synes det er en fin tanke om å gi ringene til sønnen din. Jeg har farmoren min sin giftering, og jeg setter stor pris på det - selv om hun var et hespetre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.