|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Hva synes dere? Om en tråd har en haug av svar og jeg også vil svare er det ikke alltid at jeg leser alle svarene som ligger over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?De gangene jeg ikke gjør det, siterer jeg enten hovedinnlegget (eller deler av det), eller sier "nå har jeg ikke lest hele tråden" eller lignende.
![]() |
#3 |
Glad
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Hender seg at jeg blir litt ivrig, og glemmer å lese alle svarene. Prøver likevel å få med meg i det minste siste svaret, i tilfelle tråden har sporet av
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Jeg pleier å si i fra når det er mye jeg ikke har lest, sånn i tilfelle;
![]() |
#8 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Hvis tråden er veldig lang så hender det noen ganger at jeg bare leser den første og siste siden.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Jeg synes det er lurt å gjøre det, fordi det ofte blir skikkelige god-dag-mann-økseskaft-innlegg dersom man ikke gjør det. Det ser ganske fjernt og malplassert ut. Dersom man ikke leser igjennom tråden ville jeg nok ha presisert det i innlegget.
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Jeg synes man bør lese hele tråden. Ofte har hovedinnlegger lagt til opplysninger slik at det første innlegget ikke gir et fullstendig bilde av saken og diskusjonen. Jeg foretrekker ingen svar fremfor god-dag-mann-økseskaft-svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?
Samme her.
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Nja...
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Det er sikkert en fordel å lese mest mulig, men ingen forutsetning for å kunne svare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Om man quoter det man tenker å svare på så er det gjerne ikke noe problem.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig med Bæret.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Generelt synes jeg man bør lese eller i alle fall skumme gjennom hele diskusjonen før man svarer. Jeg synes det er høfligst og forebygger kjedelige tråder. Men hvor "nødvendig" det er kommer jo an på hva det er man skal svare og hva slags tråd det er.
![]() |
#18 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Ikke nødvendig, men lurt
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: MÅ man lese gjennom alle svarene i en tråd før man selv svarer?Kommer an på tråden. Jeg for min del klarer ikke i diskusjonstråder å la være å lese hele. Men i tråder hvor det blir spurt etter spesifikke ting synes ikke jeg det er nødvendig. Jeg er uansett mer enn leser enn jeg er en skriver. Husker da jeg begynte i min forumtid at jeg var så sjokkert over de som hadde ørt-og-førti innlegg på NM. Senere oppdaget jeg at jeg ikke bruker så mye mer tid på å svare på innlegg.
![]() |
|
|