Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dansemattespill

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 21:14   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Dansemattespill

Er det gøy, egentlig? Og gir det treningseffekt?

Her har vi hele utvalget av spillkonsoller (nintendo wii, xbox 360 og playstation 3), men nesten bare bilspill og actionspill (blærgh). Nå har vi også kjøpt wii fit, men den syns jeg er litt kjedelig, det er mest øvelser som handler om å plassere kroppen i en bestemt stilling; yoga, styrke og balanseøvelser, og det synes jeg er kjedelig. Dessuten forbrenner man vel ikke akkurat fett av det sånn uten videre. For utholdenhetstrening har de noen øvelser step (veldig enkelt og kjedelig), jogging (super-blærgh) og noe andre rare greier.

Jeg liker trening som ikke føles som trening, jeg vil distraheres og konsentrere meg om andre ting som koordinasjon, musikk og rytme. Jeg liker dans (er ingen danseekspert men danser gjerne litt swing og sånt), aerobics og step sånn ellers. Vil dansematte være noe for meg?

Og hvilken dansematte/dansemattespill bør jeg velge?

Sist redigert av Wix : 16-05-08 kl 21:42.
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:20   #2
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Dansemattespill

Det er kjempefin trening og veldig moro.
Du kan plotte inn vekt og høyde slik at den regner ut antall brukte kalorier.
Jeg kan lett leke vekk en time på mattene mine, og da forbrenner jeg jeg omtrent det samme som på en aerobic-time.
Du kan variere intensiteten med vanskelighetsgrad og valg av sanger. ( raske eller langsomme.)

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 21:34   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags type er det, Pio? Vi vurderer å kjøpe til barnas bursdager, nemlig.

Gammel 16-05-08, 21:36   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Hmm - kanskje dette er noe for meg også?
Vi har SP2

:gammeldags:

Gammel 16-05-08, 22:53   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Teskje-mating ønskes, for dette høres kjekt ut. Er dette noe som fungerer bare på Nintendo? Hva trengs av utstyr?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:15   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Følger med. Vi har ingen ting av utstyr. Vi har nemlig klart å holde tilbake når det gjelder ps. Dansematte kunne vært gøy og bra trening både for liten og stor.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 23:18   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Finnes det dansematte til wii? Eller er det bare til PS og X-box.
Jeg skal ha dansematte en gang i fremtiden, er overbevist om at jeg kan trene vekk noen kilo med det.

Gammel 17-05-08, 10:12   #8
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Vi har PS2 og bruker matter som hører til den, men tror det finnes til de fleste konsoller, ihvertfall til Xbox. Bare spør i butikken.

De spillene som jeg bruker, Dance Fusion fra Konami er veldig bra og enkle og følge.
Har et spill som heter DanceFest fra Oxygen Games og det er ikke noe bra.
Det blir ikke brukt her i huset.

Det finnes forresten dansematter fra ulike produsenter også, og jeg ville valgt den fra Konami. Vi har en annen også, men den er ikke like god.

En annen ting som er bra med disse spillene er at to stykker kan spille og velge ulik vanskelighetsgrad. Vi kan derfor spiller voksne og barn sammen, og begge får den utfordingen som passer dem selv.

Og igjen vil jeg understreke at dette er veldig moro, særlig hvis man liker trening av type aerobic. Fordelen med dette spillet er at man glemmer at man trener.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 21:47   #9
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Skal du ha dansespill, bør du gå for Dance Dance Revolution. Det finnes i en milliard utgaver og har satt standarden i mange år. Et tips dersom du synes dette er moro og ønsker og fortsette med det er og bytte ut de standardmattene i plast med en i metall. De er mye mer holdbare og stødige.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:04   #10
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for god informasjon, men kan noen fortelle meg hvilket spill/dansematte jeg bør kjøpe når jeg allerede har tilgang på nintendo wii, xbox 360 og playstation 3? Finnes det dance dance revolution til alle?

Gammel 04-06-08, 21:37   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

http://en.wikipedia.org/wiki/Dance_D..._Hottest_Party

Sist redigert av Balanse : 04-06-08 kl 21:45.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:29   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Det ble dansematte til wii på meg, og en sånn hottest party. Er veldig fornøyd!

Gammel 02-01-09, 23:58   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

fortsatt fornøyd med dansematten til WII en? Vi har WIi og PS2. Lurer på WII fit men hva gir best treningserfaring tro? Vil helst ha til WIIen for den er på stua, PS på gutterommet...

Gammel 03-01-09, 09:49   #14
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Hvilken type kjøpte du, Wix? Trenger også noe treningsopplegg til Wii

Gammel 03-01-09, 10:12   #15
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Hottest party dansematte til wii, som jeg har skrevet ovenfor...

Gammel 03-01-09, 10:14   #16
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Ja der så jeg det...

Gammel 04-01-09, 19:59   #17
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Vi har nettopp kjøpt vår andre dansematte så nå danser vi alle i familien. Veldig morsomt. Vi liker dance fusion. Der har de også ett spill der man mater dyr. Riktig mat til riktig dyr. Dette er morsomt for de små, vår datter klarerer 142 steg på 60 sekunder. Foreldrene ligger på ca 105. Hun blir skikkelig svett og det er også god trim. Anbefales!

Gammel 05-01-09, 14:53   #18
lenebirgitte
Nybegynner

lenebirgitte sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Norge, Sarpsborg
lenebirgitte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei vi har en matte som man kobler til tv`n den kan man danse til eller spille spill som pinball osv. Enkel og morsom, og det beste av alt er at man kun trenger en tv for å få brukt den, kjøpte den på internett. Har sett sånne på toys r us også

Gammel 05-01-09, 14:57   #19
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Er sånne dansematter egnet for en snart 4 åring også. Har en gutt som er veldig glad i musikk.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:06   #20
Matir
Aktiv

Matir er litt kul
Standard

Det er morsomt, og jeg skal love deg at du blir svett

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.