Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 00:02   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

"Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Altså, om du vil treffe en venninne eller noe, og foreslår en dag. Om vedkommende da sier at den dagen ikke passer, godtar du det, eller spør og graver du hvorfor/ hva de skal?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 00:05   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Fredag er jeg opptatt" osv, godtar du det?

Godtar.

Hater selv at andre spør og graver om hva jeg skal hvis jeg sier jeg ikke kan.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:34   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt godtar jeg det.. Det er sjelden jeg føler venner har meldeplikt til meg vedrørende hva de driver med:P

Gammel 22-05-08, 09:02   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg godtar uten noen videre spørsmål. Jeg ble ganske overrasket når jeg leste tråden nå, fordi jeg trodde flertallet ville svare at de spurte videre, grunnen til det er at jeg til stadighet opplever å få det spørsmålet. Jeg er bruker bare svare om jeg kan eller ikke, og får som sagt ofte oppfølgingspm. Jeg skjønner at det ikke er ment som spørring og graving, men som vennskapelig oppmerksomhet. Jeg opplever det likefullt som ubehagelig.

FP'ere er kanskje litt mer busy og litt mer veloppdragne enn snittet? Jeg blir selv veldig overrasket om noen spør og graver om hva jeg skal, dersomjeg sier at vi ikke kan treffes på den dagen h*n foreslår. "Da kan jeg ikke" er mer enn tilfredsstillende. Jeg skal stort sett på noe i forbindelse med jobb, på ett eller annet politisk møte eller noe domestisk. Eller til hudpleie, frisør eller om så var, hjem for å vaske og legge håret.

Ikke noe noen andre har noe med.

Det ville aldri falt meg inn å si "å, hvorfor ikke, hva skal du da, da?".

Men nå synes jeg Bokormen skal fortelle bakgrunnen for denne diskusjonen.

Gammel 22-05-08, 09:20   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler ofte jeg må oppgi en grunn jeg da. Er liksom litt redd for at de ikke skal tro meg og at jeg prøver å vri meg unna

Gammel 22-05-08, 09:52   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg godtar, men det er bare fordi jeg er for veloppdragen til å spørre

Gammel 22-05-08, 13:34   #7
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg føler ofte jeg må oppgi en grunn jeg da. Er liksom litt redd for at de ikke skal tro meg og at jeg prøver å vri meg unna

Samme her!

Gammel 22-05-08, 12:44   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men nå synes jeg Bokormen skal fortelle bakgrunnen for denne diskusjonen.

Bakgrunnen for spørsmålet var en avtale jeg hadde med svigerinnen min. Vi (og et par andre jenter/damer) skulle egentlig treffes i kveld. Men så hadde hun dobbeltbooket seg, og ville flytte avtalen. Jeg og en av de andre damene kunne ikke den dagen hun foreslo. Og da satte hun igang med å mase og spørre hva vi skulle, og om vi ikke kunne flytte de avtalene.

Jeg syntes dette var temmelig frekt, men jeg er litt privat av meg, og kan av og til reagere på ting som andre synes er helt greit. Men etter denne diskusjonen å dømme så er jeg kanskje ganske normal.

Note to self (og andre som måtte ha interesse av det): bortskjemte barn som er vant til å få det som de vil, kan godt bli til bortskjemte voksne som er vanskelige å forholde seg til.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 00:07   #9
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godtar. Hvis hun ikke sier noe, så regner jeg med at hun ikke har lyst til å fortelle det heller.

Gammel 21-05-08, 08:04   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godtar. Spør kanskje om det er en annen dag som passer bedre.

Gammel 21-05-08, 09:21   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Godtar uten spørsmål. Skulle bare mangle.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:48   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Selvfølgelig trenger jeg ingen forklaring. Uhøflig å sprørre om også i de aller fleste tilfeller.

Gammel 21-05-08, 13:12   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det spør jeg ikke om, dersom vedkommende ikke vil fortelle det.

Gammel 21-05-08, 00:08   #14
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Godtar det og spør ikke hva de skal. Det får de fortelle hvis de vil.

Gammel 21-05-08, 14:24   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

da godtar man selvsagt, og foreslår man en annen dag vel?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 15:01   #16
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg godtar det selvsagt, men er det ikke litt forskjell på å spørre personen hva han/hun skal og det å GRAVE etter hva personen skal? Er det seriøst ingen her i tråden som kunne funnet på å spørre bestevenninna si om hva hun skulle? Jeg pleier ikke å gjøre det, men jeg kunne godt funnet på å spørre.

Hvis hun hade sagt hun var opptatt uten å utbrodere hadde jeg tatt det for gitt at hun ikke var interessert i å utbrodere mer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 00:11   #17
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godtar uten spørsmål.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 00:15   #18
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg godtar uten spørsmål.

Gammel 21-05-08, 00:15   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Godtar, men kan godt finne på å spørre spøkefullt om hva det er som er viktigere enn å finne på noe sammen med meg

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 00:18   #20
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Det skulle ikke være noe annet enn greit. Spør ikke hvorfor!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.