|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Ja, overskriften sier vel i grunn sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Ja, du får det i dagligvare. Står enten sammen med barnematen eller ved tran og kosttilskudd. Lykke til med lillegutt, håper magen blir bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Ellers fraråder legen min sterkt å gi maltekstrakt til de som er så små, pga at det er basert på korn og dermed gluten. 7 uker er i følge henne for tidlig og kan irritere magen mer. Hun holder jevnlig foredrag på helsestasjonen og er ekstremt nøye og oppdatert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Hmm, så maltekstrakt er egentlig ikke så bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?
![]() |
#9 |
Vaklende
|
Det stemmer delvis. Foreløpig frarådes ukritisk og langvarig bruk av Minifom, pga at man er usikre på om parabenene den inneholder kan gi en svak østrogenliknende effekt.
Det er atskillig større risiko ved maltekstrakt - foreløpig ihvertfall. Jeg ville også vært forsiktig med parabener, men ved vondt i magen ville jeg testet dette om ikke sviskesaft eller fennikkelte virket. Men det første jeg ville gjort var nok å gå til den magiske soneterapauten :blunk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Mine fikk vondt i magen av maltekstrakt, men jeg vet at det fungerer bra for noen. Vi ga våre barn kokt, avkjølt vann på flaske mot vondt i magen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Jeg hadde suksess med fotsoneterapi på magesmerter ja, helt utrolig. Men han sliter litt med treg mage nå, og jeg ble anbefalt malt på helsestasjonen men det funket ikke. Kan man gi sviskesaft til barn på 2 mndr? I melka da, eller på teskje?
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
Svigerinnen min kokte noen svisker i vann noen minutter og ga sønnen (da to måneder) litt med en engangssprøyte. Det løsnet godt opp.
![]() |
![]() |
#13 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Flott, da prøver jeg å koke sviskesaft, for han sliter litt med å få ut avføringen nå, presser og presser og blir rasende.
![]() |
#15 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor får jeg kjøpt maltekstrakt?Så da må jeg ut å handle svisker da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|